Áttörést hozhat az üzemanyagcellák fejlesztésében a PolyFuel speciális membránja
A PolyFuel bejelentette, hogy hamarosan kereskedelmi forgalomba hozza új fejlesztésű membránját , mely elengedhetetlen és legfontosabb alkatrésze a Direct Methanol Fuel Cell (DMFC) típusú metanolt alkalmazó, kémiai elven működő üzemanyagcelláknak. A vállalat terméke a sajtóközlemény szerint kivételes teljesítményre képes és rendkívül költséghatékony megoldást nyújthat a jelenleg alkalmazott Li-Ion akkumulátorokhoz és a jelenleg ismert üzemanyagcellás membránokhoz képest.
A PolyFuel már szállítja DMFC membránja mintapéldányait a világ vezető fogyasztói elektronikai cikkeket gyártó vállalatainak és a DMFC rendszereket fejlesztő vállalatoknak.
A kicserélhető vagy feltölthető üzemanyagcella katalizátorának felületén a metanol víz jelenlétében szén-dioxiddá alakul át, az így felszabadult elektronok pedig az áramszedő lemez felé áramlanak. A kémiai reakció során tehát vízmolekulák, szén-dioxid, hő és elektromos energia keletkezik a cellában.
"A vezető gyártók már felismerték, hogy a rövid akkumulátoros üzemidő hátráltatja a hordozható eszközök, PDA-k, mobitlelefonok, laptopok és Tablet PC-k funkcióinak növelését" -- mondta Jim Balcom, a PolyFuel elnök-vezérigazgatója. "A probléma tovább súlyosbodik, ha vezeték nélküli kapcsolódási és egyéb képességeket adunk ezekhez a készülékehez. A következő generációs hordozható eszközök nem válhatnak valósággá addig, amíg nem oldjuk meg az energiaellátással kapcsolatos problémákat."
Napjainkig több mint 35 vállalat kezdett metanol-alapú üzemanyagcella fejlesztésébe. Számos vállalat terveiben 1-3 éven belül piacra dobható termékek szerepelnek. Jelenleg a DMFC projektek legfontosabb lépése egy jó hatásfokkal dolgozó membrán elkészítése. A PolyFuel membránja a következő előnyöket nyújtja a jelenleg alkalmazottakhoz képest:
- Kiváló teljesítmény
- Nagyobb hatásfok
- Kisebb metanol és víz keveredés
- Nagy metanol koncentráció esetén is stabil működés
A PolyFuel új membránjával nagyobb hatásfokú, egyszerűbb, könnyebb, kisebb és nem utolsósorban olcsóbb üzemanyagcellák építhetők a jövőben.