CES: Piacon a Microsoft okos karórái
A Consumer Electronics Shown Bill Gates bejelentette, hogy már boltokban vannak azok a Smart Watch karórák, amelyek a
A Microsoft operációs rendszerét futtató órák FM hullámhosszon sugárzott adásból nyerik a felhasználók számára fontos információkat. A redmondi cég elképzelései szerint hamarosan a világ 100 nagyvárosában áll majd készen megfelelő "adás" az órák számára. A felhasználók az órájukon ugyanúgy válthatnak csatornát, mint a rádión, attól függően, hogy éppen milyen információkra kíváncsiak. Az órákat a Fossil, az Abacus és a Suunto gyártja, áruk 130-200 dollár között van.
Az órák kijelzőjén gyakorlatilag bármilyen információ megjeleníthető, az időjárás-előrejelzéstől kezdve a közlekedési információkon át egészen a legfrissebb sporthírekig. Az MSN Direct szolgáltatás részeként jelenleg többek között a Wall Street Journal, a weather.com, az ESPN és az MSNBC hírei, információi érhetőek el, emellett az MSN Messenger üzenetek és az Outlook emlékeztetői is megjelennek az órák kijelzőjén.
A karórák lelke az ún. SPOT (Smart Personal Objects Technology). A redmondi vállalat a jövőben több SPOT-alapú tárgyat is piacra szeretne dobni. A karórákban és más SPOT eszközökben a Microsoft és a National Semiconductor által együtt fejlesztett elektronika teljesít majd szolgálatot. A chipkészlet egy ARM7 processzorból, memóriából, valamint egy apró 100 MHz-es rádiófrekvenciás vevőből áll. A cég tájékoztatása szerint a fejlesztés több mint 2,5 évig tartott, ugyanis a megfelelő teljesítmény mellett rendkívül nagy figyelmet kellett fordítani az apró méretre és az alacsony energiafogyasztásra.
Mivel az órákat vezeték nélküli kommunikációra is felkészítették, ezért az információk pillanatok alatt eljutnak a felhasználók csuklójára. Természetesen az órák utazás esetén igazodnak a helyi időzónákhoz. Az MSN Direct havidíja 9,95 dollár, az éves előfizetés pedig 59 dollárba kerül. A szolgáltatás egyelőre csak az Egyesült Államok és Kanada egyes területein érhető el.