CES: A Microsoft összekapcsolná a PC-ket és szórakoztató-elektronikai készülékeket
Bill Gates |
Gates szerint a Microsoft célja, hogy a számítógépen tárolt képek, filmek és zenék egyszerűen lejátszhatók legyenek a nappaliban található szórakoztató-elektronikai készülékeken. "Nagyon keményen dolgozunk, hogy össze tudjuk kapcsolni ezeket a készülékeket" -- mondta Gates. "Azt akarjuk, hogy egyszerű legyen az információk elérése, akár az otthoni, akár a munkahelyi berendezésekről legyen szó."
A Microsoft igazgatótanácsának elnöke bemutatta a Windows Media Center Extender technológiát, amelynek segítségével a Windows Media Center operációs rendszert futtató számítógépeken található állományok lejátszhatók a tévéken, hifi-tornyokon és más eszközökön. Gates szerint a Windows Media Center Extender a "jövő nappalijának egyik központi technológiája".
A Media Center Extender technológiát támogató berendezések egyfajta kapunként szolgálnak a számítógépen tárolt tartalmak felé. Az első, ilyen jellegű termékek váthatóan tévés set-top boxok lesznek, amelyeket a számítógéphez lehet kapcsolni és segítségükkel a tévén is megjeleníthetőek lesznek a számítógépen tárolt képek, videók.
A PC-gyártók közül a Dell, a Gateway, a HP és az Alienware, a szórakoztató-elektronikai gyártók közül pedig a Samsung és a Tatung jelezték, hogy a közeljövőben építenek termékeket a Media Center Extender köré. A Gateway és a HP bejelentette, hogy olyan tévékészülékeket dobnak piacra, amelyek már beépítve tartalmazzák a Media Center Extendert és megfelelő hálózati csatlakozóval is ellátják őket annak érdekében, hogy problémamentesen összekapcsolhatóak legyenek a számítógépekkel.
A Microsoft emellett közölte, hogy az Xbox konzolhoz is tervez egy kiegészítőt, amelynek segítségével hasonló szolgáltatások érhetőek el. Szakértők már régóta számítottak erre a lépésre, amelynek célja, hogy a konzolpiaci befolyást latba vetve a Microsoft a szórakoztató-elektronika felé mozduljon el és meghódítsa a nappalikat. Az Xbox és a PC összekapcsolása jelentős előrelépés lehet abban a folyamatban, amelynek eredményeképp a konzolok számítógépen tárolt digitális médiatartalmat jelenítenek meg.