Jó évet zárt az amerikai online kiskereskedelmi szektor
A ComScore Networks piackutató vállalat hétfőn közzétett jelentése szerint 2003-ban az amerikai online kiskereskedelmi vállalatok forgalma elérte a 52 milliárd dollárt, ez 22 százalékos növekedést jelent 2002-höz képest. A jó eredmény az ünnepi szezon rekordforgalmának, az erős utazási piacnak és a fogyasztói bizalom növekedésének köszönhető.
Az ünnepi szezon rekordforgalma jelentősen hozzájárult az eladások növekedéséhez, a negyedik negyedév hagyományosan a legnagyobb eladásokat hozza mind az internetes, mind a hagyományos kiskereskedelmi cégeknél. A ComScore szerint a 2003-as ünnepi szezonban az online kiskereskedelmi forgalom 12,5 milliárd dollárt tett ki az USA-ban, ez 29,5 százalékos emelkedés az előző év hasonló időszakához viszonyítva.
Az online utazási szegmens növekedése továbbra is túlszárnyalja az e-kereskedelmi piac többi részét, a piackutató cég szerint e terület eladásai meghaladták a 21,9 milliárd dollárt, ami 35 százalékos növekedést jelent 2002-höz képest. Az 50 ezer online kiskereskedelmi vállalat adatait feldolgozó ComScore szerint júniusban és júliusban (az amerikai vakációszezon tetőpontján) az utazási kiadások meghaladták az összes többi e-kereskedelmi termékkategória teljes forgalmát.
Graham Mudd, a ComScore elemzője elmondta, hogy az utazáson kívül jelentősen nőtt az olyan nagy értékű cikkek online forgalma, mint a bútorok, a háztartási készülékek és az ékszerek, ez arra utal, hogy javul a fogyasztók bizalma az internetes vásárlásokkal kapcsolatban. A ruházati cikkek forgalma két éves visszaesés után újra növekedésnek indult.
"Az év elején némi gyengülés volt tapasztalható főként az iraki helyzet miatt. Ezután azonban nekilendültek az eladások, részben a fogyasztók tapasztalatainak javulása, részben pedig az olyan programoknak köszönhetően, amelyek lehetővé tették a vásárlók számára azt, hogy hagyományos lerakatokhoz fordulhassanak szolgáltatások vagy visszatérítés kapcsán. A ruházati piac jó teljesítménye is arra utal, hogy változóban vannak a vásárlási szokások" -- mondta Mudd.
Az elemző szerint a tavalyi év utolsó két hónapjának következetes teljesítménye döntő szerepet játszott abban, hogy az online kiskereskedelmi szektor jelentős növekedést ért el tavaly. Novemberben és decemberben az átlagos napi forgalom elérte a 200 millió dollárt.
A ComScore ünnepi szezonra vonatkozó adatai enyhén konzervatív becslést jelentenek a többi piackutató vállalathoz képest. A Goldman Sachs, a Harris Interactive és a Nielsen/NetRatings által múlt héten közzétett eSpending felmérés szerint az amerikai fogyasztók 13 milliárd dollárt költöttek online az ünnepi szezonban, ami 46 százalékos emelkedést jelent e felmérés egy évvel korábbi adataihoz képest.