:

Szerző: Bodnár Ádám

2003. december 22. 12:36

A HP több mint egymilliárd dollár értékben kötött új szolgáltatási szerződéseket

[Noguchi & Peters]A HP bejelentette, hogy új IT-szolgáltatási szerződései tovább fokozzák a cég immár negyedik negyedéve folyamatosan bővülő szolgáltatási üzletágának sikerét. A 600 millió dolláros Bank of Ireland projekt mellett a HP Szolgáltatások jelentős új szerződéseket írt alá többek között a Novell, a Land O´Lakes és az Egyesült Államok postaszolgálata, a U.S. Postal Service képviselőivel.

[Noguchi & Peters]A HP bejelentette, hogy új IT-szolgáltatási szerződései tovább fokozzák a cég immár negyedik negyedéve folyamatosan bővülő szolgáltatási üzletágának sikerét. A 600 millió dolláros Bank of Ireland projekt mellett a HP Szolgáltatások jelentős új szerződéseket írt alá többek között a Novell, a Land O´Lakes és az Egyesült Államok postaszolgálata, a U.S. Postal Service képviselőivel.

Az európai, közel-keleti és afrikai országokat átfogó EMEA-régióban a HP az alábbi új szerződésekről számolt be:

  • Tizenöt éves, 135 millió dolláros szerződés a Román Egészségbiztosítási Pénztárral annak a rendszernek a kiépítésére és üzemeltetésére, amelyre támaszkodva a szervezet gyorsabban feldolgozhatja az egészségbiztosítási hozzájárulásokat;
  • Tizenhat millió dolláros szerződés a Swisscom Fixnet integrált riasztás- és teljesítmény-felügyeleti projektjének (Integrated Alarm and Performance Management) lebonyolítására;
  • Szerződés a tunéziai Amen Bankkal szerverekkel, tárolókkal. telepítéssel, oktatással és ügyféltámogatással kapcsolatos tanácsadási és integrációs szolgáltatásokra;
  • Tanácsadási és integrációs szerződések a lengyel Bank Pekaóval, az ABN AMRO Bankkal és az izraeli Bezeq International Limiteddel.

"Az új megbízások jól érzékeltetik, miként ismeri fel egyre több ügyfelünk az IT-teljesítmény és az üzleti működés között szoros kapcsolatot teremtő HP Adaptive Enterprise stratégiában rejlő értéket" -- mutatott rá Ann Livermore, a HP Szolgáltatások alelnöke. "Folyamatos növekedésünk is bizonyítja, hogy stratégiánkkal képesek vagyunk hozzásegíteni a vállalatokat üzleti környezetük változásainak pontosabb és gyorsabb követéséhez. Ügyfeleink rugalmas, együttműködő informatikai hátteret szeretnének kiépíteni, a HP Adaptive Enterprise stratégiája pedig épp ezt teszi számunkra lehetővé."

"Az elmúlt néhány évben a HP minden erejét bevetve nyomult előre az outsourcing piacon. Törekvéseit siker koronázta, és a megszerzett outsourcing-szerződések nyomán ma már komoly tényezőnek számít ezen a területen" -- jelentette ki Traci Gere, az IDC Egyesült Államokbeli szolgáltatópiaci kutatásokért felelős csoportszintű alelnöke. "Az erőforrás-kihelyezést fontolgató cégek a HP-t is meghívják tendereikre, ahol a vállalatnak mind gyakrabban sikerül bekerülnie az utolsó körbe, és végül elnyernie a megbízást."

Az üzletág 3,2 milliárd dolláros árbevételről számolt be a 2003-as pénzügyi év negyedik negyedévében, ami öt százalékos növekedést jelent az előző év megfelelő időszakához képest. A menedzselt és az ügyféltámogató szolgáltatások szegmensének forgalma 36 illetve 5 százalékkal bővül 2002 negyedik negyedéve óta -- a menedzselt szolgáltatások esetében ez az ágazati átlag négyszerese.

a címlapról