Az ázsiai térségre is kiveti hálóját a hálózati eszközöket gyártó NetGear
A kaliforniai NetGear pénteken jelentette be, hogy a kínai Legend Group és a japán Softbank BB segítségével az ázsiai térségben is növelni kívánja termékei piaci részesedését. Az ázsiai térség napjainban a második legnagyobb piac a Wi-Fi eszközöket gyártó vállalatok számára.
A Synergy Research Group kutatócég szerint a harmadik negyedévben az ázsiai térség volt a második legnagyobb Wi-Fi vezeték nélküli hálózati piac, 18 százalékos globális részesedéssel. Az első helyen továbbra is Ézsak-Amerika áll, egyelőre utolérhetetlennek tűnő, több mint 60 százalékos eredménnyel. Az ázsiai térség listáján Japán, Kína és Dél-Korea szerepel az első három helyen.
A NetGear disztribúciós megállapodást kötött a Softbankkal, így kizárólagosan ez az egy vállalat hozhatja forgalomba Japánban a NetGear 802.11b és g szabvánnyal kompatibilis PC és PCMCIA kártyáit, USB-s eszközeit, routereit, hálózati megoldásait.
Kínában az ország egyik fő PC-összeszerelője, a Legend látja el a forgalmazási feladatokat, s nyújt otthoni és irodai (SOHO) megoldásokat a NetGear termékeire építve. A vállalat asztali és notebook PC-ibe is beépíti a NetGear termékeit.
Az egyetlen probléma, mely átmenetileg megakadályozhatja a NetGear kínai terjeszkedését a kormányzat által megkövetelt WAPI biztonsági specifikáció, mely december 1-től állít gátat a specifikációnak nem megfelelő termékek gyártásának és forgalmazásának.