:

Szerző: Vörös Péter

2003. december 3. 17:26

Kedvező előjelek az ünnepi szezon online eladásait illetően az Egyesült Államokban

Elemzők és ipari szakértők egyöntetű véleménye szerint várhatóan jó eredményeket fog elérni az amerikai online kiskereskedelmi szektor az ünnepi szezonban, az utóbbi napok eladásai ugyanis egyértelműen jó előjelként szolgálnak.

Elemzők és ipari szakértők egyöntetű véleménye szerint várhatóan jó eredményeket fog elérni az amerikai online kiskereskedelmi szektor az ünnepi szezonban, az utóbbi napok eladásai ugyanis egyértelműen jó előjelként szolgálnak.

Patti Freeman Evans, a Jupiter Research elemzője közölte, hogy az előzetes jelentések arra utalnak, hogy az online kiskereskedelmi szektor novemberi és decemberi eladásai meg fogják haladni az általa várt 16,8 milliárd dollárt, mely több mint 21 százalékos növekedést jelentene az előző év hasonló időszakához képest.

Tavaly 54 millióan vásároltak az interneten keresztül az Egyesült Államokban, idén ez a szám várhatóan eléri a 64 milliót. Freeman Evans szerint várhatóan az újdonsült 10 millió online vásárló teszi ki az iparág ünnepi szezonbeli forgalmának teljes növekedését.

A világ legnagyobb gazdaságában egyre többen használják az internetet, egyre több felhasználó érzi otthon magát a világhálón és egyre többen vásárolnak a weben keresztül. Az MSN, a Microsoft online részlege közölte, hogy novemberben 50 százalékos forgalomnövekedést ért el, és a weboldal forgalma is ilyen mértékben nőtt a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva.

Lisa Gurry, az MSN vezető termékmenedzsere közölte, hogy a jó eredmény részben a hálaadási ünnepnek volt köszönhető, amikor a cég jelentős kedvezményekkel és ingyenes szállítással nyerte meg a vevőket. Gurry ugyanakkor nem tette közzé az MSN eladási és webforgalmi adatait.

Az America Online (AOL) szóvivője közölte, hogy a hálaadási hétvégén a forgalom több mint 24 százalékkal haladta meg az előző év hasonló időszakának eredményét.

a címlapról