A gyártói rangsor negyedik helyét célozta meg a Sony Ericsson
[DigiTimes] Tovább szeretné növelni világpiaci részesedését a londoni Sony Ericsson: a vállalat vissza szeretné hóditani harmadik negyedév során elveszített ötödik helyét. A SE a 2004-es évre 7-10 százalékos piaci részesedés elérését tűzte ki célul, mely azt jelentené, hogy a vállalat akár a negyedik helyre is előreléphet, feltéve, hogy nem változnak jelentősen a mobilpiac erőviszonyai.
A jövő évi tervekről a vállalat alelnöke, Gunilla Nordstrom nyilatkozott. Nordstrom elmondta, hogy a vállalat eladásai 42 százalékkal növekedtek az előző év harmadik negyedévéhez képest, s a vállalat nem kevesebb mint 7,1 millió mobiltelefont adott el a harmadik negyedév során. A kiváló eladási adatok elsősorban a Sony Ericsson T610 mobiltelefon átütő sikerének köszönhető.
A svéd-japán vegyesvállalat negyedéves bevétele a tavalyi harmadik negyedévben elért 869 millió euróról 1,31 milliárd euróra növekedett, a nettó eredmény 62 millió eurót tett ki. Egy évvel korábban a Sony Ericsson 93 millió euró veszteségről számolt be.
Katsumi Ihara elnök szerint a negyedik negyedévben várhatóan csökkenni fog a vállalat nyeresége, ugyanis a közelmúltban bemutatott alsó kategóriás készülékek rendkívül kedvező piaci fogadtatásra találtak, így a mobiltelefonok átlagos eladási ára, így a haszonrés is süllyed.
A gyártók rangsorát továbbra is magasan vezeti a Nokia: a finn vállalat a piac 35 százalékát birtokolja. A második helyen a Motorola áll 15,5 százalékos részesedéssel, míg a dobogó utolsó helyét a Samsung Electronics szerezte meg 11,5 százalékkal. A negyedik helyen továbbra is a Siemens áll, 8,7 százalékos piaci résszel, míg az ötödik helyen változás történt. Az LG Electronics a maga 5,8 százalékos részesedésével a hatodik helyre kényszerítette a Sony Ericssont, mely 5,5 százalékos piaci részt mondhat magáénak.
Helyezés | Gyártó | Piaci rész |
---|---|---|
1. | Nokia | 35 |
2. | Motorola | 15,5 |
3. | Samsung | 11,5 |
4. | Siemens | 8,7 |
5. | LG Electronics | 5,8 |
6. | Sony Ericsson | 5,5 |
A negyedév során a legnagyobb öt gyártó visszaszerezte az év elején elveszített piaci részesedését. A tavalyi negyedik negyedév és az idei első negyedév között az ötök együttes részesedése 77,3 százalékról 71,4 százalékra csökkent. A harmadik negyedév során azonban a vezető gyártóknak ismét sikerült 76,6 százalékra feltornászniuk piaci részesedésüket. Az IDC ugyanakkor arra figyelmeztet, hogy az egyre szaporodó ázsiai gyártók rövidesen ismét megfordíthatják a trendet.