Gyümölcsöző negyedévet zártak az amerikai szélessávú internetszolgáltatók
[News.com] A szeptember 30-ával zárult negyedévre sokáig emlékezni fognak az amerikai szélessávú internetet kínáló internetszolgáltatók, az elemzések ugyanis rendkívül rózsás képet festenek a felhasználói szám bővüléséről. A negyedév során csatlakozó több mint 2 millió új broadband előfizetőből továbbra is 39 százalék választott xDSL szolgáltatót magának, míg az új előfizetők döntő többsége még mindig a kábelmodemes elérést preferálja.
A kábelen szolgáltató vállalkozások és az xDSL szolgáltatók, például a Baby Bell telefontársaság továbbra is vérre menő harcot vív az új felhasználók, a jelenleg betárcsázásos előfizetéssel rendelkezők millióinak kegyeiért. A nyár folyamán a Baby Bell rendkívül agresszív árversenybe kezdett az új előfizetők elhódításáért. A kábeles szolgáltatók elsősorban a letöltési sebességek további növelésével és árkedvezményt nyújtó promóciókkal válaszolnak az xDSL társaságok kihívásaira.
"A piacot rendkívüli módon stimulálják az új előfizetők érdekében bevezetett órási mértékű árleszállítások és kedvezmények" -- nyilatkozta Bruce Leichtman, a Leichtman Research Group elemzőcég elnöke. "A promóciók nélkül nehéz lett volna elérni ezt a növekedési ütemet."
Az amerikai xDSL szolgáltatók közül az SBC Communications és a Verizon Communications a legagresszívebb az árcsökkentések és kedvezmények területén. A vállalatok ezzel együtt legjobb időszakos eredményeiket érték el az elmúlt negyedévben, főként stratégiájuknak köszönhetően.