Látványosan bővült a mobiltelefonok piaca
[IDG] Az IDC piackutató vállalat tegnap publikált jelentése szerint a mobiltelefonok piaca jelentős mértékben bővült a harmadik negyedévben. A gyártók rangsora alapvetően változatlan maradt, noha meglepetésre a Sony Ericsson kiesett a legnagyobb öt exkluzív társaságából.
A piac növekedésének motorja elsősorban az első készüléküket vásárlók számának emelkedése volt -- főként az olyan fejlődő piacokon, mint Kína, India és Közép-Európa --, míg a fejlett piacokon általánosságban továbbra is a telefonok lecserélése hozta a legnagyobb forgalmat. A mobiltelefonok eladásai a harmadik negyedévben éves szinten 21,2 százalékkal 130,1 millió darabra nőttek az IDC adatai szerint.
A gyártók rangsorát továbbra is magasan vezeti a Nokia: a finn vállalat a piac 35 százalékát birtokolja. A második helyen a Motorola áll 15,5 százalékos részesedéssel, míg a dobogó utolsó helyét a Samsung Electronics szerezte meg 11,5 százalékkal. A negyedik helyen továbbra is a Siemens áll, 8,7 százalékos piaci résszel, míg az ötödik helyen változás történt. Az LG Electronics a maga 5,8 százalékos részesedésével a hatodik helyre kényszerítette a Sony Ericssont, mely 5,5 százalékos piaci részt mondhat magáénak.
Helyezés | Gyártó | Piaci rész |
---|---|---|
1. | Nokia | 35 |
2. | Motorola | 15,5 |
3. | Samsung | 11,5 |
4. | Siemens | 8,7 |
5. | LG Electronics | 5,8 |
6. | Sony Ericsson | 5,5 |
A negyedév során a legnagyobb öt gyártó visszaszerezte az év elején elveszített piaci részesedését. A tavalyi negyedik negyedév és az idei első negyedév között az ötök együttes részesedése 77,3 százalékról 71,4 százalékra csökkent. A harmadik negyedév során azonban a vezető gyártóknak ismét sikerült 76,6 százalékra feltornászniuk piaci részesedésüket. Az IDC ugyanakkor arra figyelmeztet, hogy az egyre szaporodó ázsiai gyártók rövidesen ismét megfordíthatják a trendet.