Újabb akvizícióval erősít az SAS
[Press&Inform] Az üzleti intelligencia szoftvermegoldásokat forgalmazó SAS bejelentette a kiskereskedelmi tervezési és kereskedelmi szoftverek vezető szállítójának, a Marketmaxnak a felvásárlását, melynek ügyfélköréhez tartozik a The Home Depot, a Lowes és a Marks & Spencer. Ezzel az akvizícióval a SAS egyesíti a Marketmax teljes integrált kiskereskedelmi tervezési alkalmazásait és szakembergárdáját saját, a kiskereskedelemnek szóló üzleti intelligencia megoldásaival és szakértelmével.
Ez a lépés nyilvánvalóvá teszi az SAS kiskereskedelmi szektor iránti elkötelezettségét. Az értékesítés, a marketing, a kutatás-fejlesztés szektororientált megközelítése Jim Goodnightnak, az SAS elnök-vezérigazgatójának hosszú távú koncepciója, akinek meggyőződése, hogy az üzleti intelligencia nem csupán az eszközök biztosítását jelenti, hanem olyan megoldások ajánlását is, amelyek kielégítik a legkülönfélébb iparágak igényeit. E meggyőződést alátámasztja az a tény, hogy az SAS nemrég kiegészítette vertikális kínálatát a pénzügyi szolgáltatások és alkalmazott tudományok területén.
Minthogy a társaság 27 éves tapasztalattal rendelkezik a kiskereskedők -- többek a Wal-Mart, az Amazon.com, a The Limited, a RONA és a Casino -- adatkezelési és elemző szoftverekkel való ellátása terén, egyértelmű volt, hogy a következő iparág, amelynek irányába az SAS kiterjeszti vertikális kínálatát a kiskereskedelmi szektor lesz.
Hung LeHong, a Gartner kutatási igazgatója szerint: "A kiskereskedők állandóan keresik a tökéletes termékválaszték kialakításának módját, annak érdekében, hogy a megfelelő (a vásárlók által keresett) árucikkek jussanak el a megfelelő üzletekbe. Az egyes elemző eszközök a vásárlói szokások és az értékesítési trendek elemzésével segítik a kiskereskedőket. A valódi nehézséget azonban a felismert igények cselekvéssé alakítása jelenti, azaz hogyan hasznosíthatják a kereskedők ezen ismereteket a gyakorlatban, akár egy jobb előrejelzési eszköz, akár a vevőnek kínált jobb választék formájában. Ebből adódóan nagy népszerűségre fognak szert tenni a kiskereskedők körében azon technológiák, amelyekkel szűkíthető a szakadék az ügyfél- és értékesítési ismeretek és a tényleges üzleti döntés között."
A Marketmax-ügylet az SAS hatodik akvizíciója 2000 óta. Az SAS alapvető kompetenciája az ügyfélismeret, az elemzés, az előjelzés és az optimalizálás lesz a Marketmax technológiájával integrálva annak érdekében, hogy biztosítva legyen a kiskereskedők számára annak lehetősége, hogy összekapcsolják az értékesítés tervezés folyamatát a vevőismereten alapuló kereslet-előrejelzéssel, jelentősen javítva ily módon a készletezés hatékonyságát és az általános nyereségességet.
Az SAS egy Marketmax divíziót hoz létre, amely a Marketmax jelenlegi központjában -- Wakefield, Mass -- fog működni. Ez az új divízió felel majd a Marketmax általános tevékenységéért, a Marketmax brandért, a kiskereskedelmi szakértelmért, valamint a Marketmax terméknevekért. Mindezek a Marketmax, Inc-től származnak, amelynek a befektetői közé tartoznak a TH Lee Putnam Investors, Lori J. Schafer vezérigazgató és mások. A Marketmax angliai munkatársai SAS-alkalmazottak lesznek, vezetőjük pedig Phil Bond, a SAS UK ügyvezető igazgatója lesz.