:

Szerző: Bodnár Ádám

2003. október 27. 17:21

Hitelkártya nélkül is használható az új Napster

A legális fizetős zenekönyvtárként újrainduló Napster olyan kártyákat mutatott be, amelyek segítségével hitelkártya nélkül is lehet dalokat vásárolni. A 14,85 dollárba kerülő kártya az Egyesült Államok több mint 14 ezer üzletében lesz kapható november közepétől. A kártyán egy lekaparható festékréteg alatt egy aktivációs kód található, ezzel a felhasználó beléphet a Napster szolgáltatásába és 15 dalt tölthet le.

A legális fizetős zenekönyvtárként újrainduló Napster olyan kártyákat mutatott be, amelyek segítségével hitelkártya nélkül is lehet dalokat vásárolni. A 14,85 dollárba kerülő kártya az Egyesült Államok több mint 14 ezer üzletében lesz kapható november közepétől. A kártyán egy lekaparható festékréteg alatt egy aktivációs kód található, ezzel a felhasználó beléphet a Napster szolgáltatásába és 15 dalt tölthet le.

A Napster új tulajdonosa, a Roxiok nem titkolja, hogy a kártyát elsősorban a fiataloknak szánja, akik még nem rendelkeznek hitelkártyával. A vállalat arra számít, hogy az ünnepi bevásárlási szezonban népszerű lesz a Napster-kártya és számos karácsonyfa alá bekerül majd. "Az előre fizetett kártyás módszer rendkívüli áttörés, hiszen azokat is bevonja a legális internetes zeneterjesztési hálózatba, akiknek nincs hitelkártyájuk" -- mondta Mike Bebel, a Napster elnöke.

A hivatalosan szerdán elinduló Napster 2.0 zeneszolgáltatás kizárólag az Egyesült Államokból vehető igénybe; azt pedig egyelőre nem tudni, hogy a vállalat idővel tervezi-e az elindítását más régiókban is. Az október 29-i hivatalos indulást követően a felhasználók ingyenesen letölthetik majd a Napster 2.0 szoftvert, amely on demand videoklipek, harminc másodperces dalrészletek, slágerlisták és a Napster Fuzz című internetes magazinjának elérését teszi lehetővé.

Az amerikai zenekedvelőknek 99 centet kell fizetniük egy dal letöltéséért, melyet egy félmilliónál is több zeneszámot tartalmazó adatbázisból választhatnak ki. Teljes albumok is letölthetőek lesznek a szolgáltatás segítségével, egyenként 9,95 dollárért. Emellett a Roxio egy előfizetéses konstrukciót is kínál: ebben az esetben havi 9,95 dollárért a felhasználók korlátlan számú dalt hallgatnak meg streaming formában vagy tölthetnek le, playlisteket oszthatnak meg más Napster-felhasználókkal és mintegy 40 internetes rádióhoz férhetnek hozzá. Havi előfizetés esetén azonban a letöltött zeneszámok felhasználhatósága korlátozott.

A Roxio több hardver- és szoftvergyártóval is szövetkezett a Napster 2.0 támogatására. A Samsung első Napster-kompatibilis zenelátszója két héten belül a boltokba kerül az Egyesült Államokban, míg a Gateway ünnepi szezonban vásárolt konfigurációi mellé egyhónapos előfizetés jár majd. A Napster továbbá, amint az a hónap elején kiderült, közvetlenül is elérhető lesz a Windows XP Media Center Edition 2004 desktopjáról.

Amint az ismert, az egykoron szinte kultikus jelentőségű Napstert a bíróság 2001 tavaszán utasította a zeneszámok szűrésére, azonban miután ez nem volt megfelelően kivitelezhető, az egész szolgáltatást le kellett állítani. A cég később közölte, hogy legális, fizetős internetes zeneszolgáltatássá alakul, azonban finanszírozási problémák miatt ezt már nem tudta beindítani. Később a csődbe jutott vállalatot a Roxio vásárolta meg 5 millió dollárért. A CD-író szoftvereiről ismert vállalat idén a Pressplay internetes zeneszolgáltatást is megvette. A Roxio időközben megszerezte az öt nagy lemezkiadó és számos független kiadó dalainak terjesztési jogát.

a címlapról