A Matrox eltávolította a DirectX 9 támogatásra vonatkozó sorokat a Parhelia specifikációjából
A Digit-Life információi szerint a Matrox meglepő lépést hajtott végre, eltávolította a Parhelia videochipek specifikációjából a DirectX 9 API részleges támogatásáról szóló sorokat, így a Parhelia visszaavanzsált a DirectX 8-nak megfelelő videokártyák körébe.
Mivel a Matrox semmit sem közölt a lépés hátteréről, ezért az okokat fejtegetve csak a sötétben tapogatózhatunk. A Matrox Parhelia chipjeihez a kanadai vállalat korábban 2.0-ás Vertex Shader támogatást is ígért, melynek megjelenése ezzel a lépéssel igen kérdésessé vált.
Amint arról korábban beszámoltunk, a Matrox grafikus chipjének alapvető specifikációi a következők:
- 0,15 mikronos csíkszélességű gyártástechnológia
- 80 millió tranzisztor
- 4 renderelő futószalag
- órajelenként 4x4, azaz 16 textúra feldolgozása
- 4 programozható vertex shader
- 256 bites DDR memóriabusz
- hozzávetőleg 20 Gbyte/sec memóriasávszélesség
- legfeljebb 256 Mbyte DDR SDRAM támogatás
- AGP 4X/8X támogatás, Side Band Addressing, Fast Writes
- Teljes DirectX 8 pixel és vertex shader kompatibilitás
A chip az 512 bites architektúrán és a 256 bites DDR memóriainterfészen kívül számos újdonsággal szolgált, a Matrox mérnökei továbbfejlesztették a DualHead technológiát, megalkották a TripleHeadet. A Parhelia-512 részletes ismertetése cikkünkben olvasható.