A Centrino-alapú noteszgépek egyelőre nem győzték meg a fogyasztókat
Az Intel sokmillió dollárt költött a Centrino technológia népszerűsítésébe, azonban a fogyasztók egyelőre nem veszik az adást -- állítják az elemzők.
A márciusban bemutatott, noteszgépekbe szánt chipegyüttes kedvező fogadtatásra talált a vállalatok körében, de a fogyasztók egyelőre másra költik a pénzüket. Az NDP Techworld felmérése szerint az augusztusi kiskereskedelmi forgalomban eladott noteszgépeknek csak 4,7 százaléka épül Centrino technológiára.
A notebook-vásárlók jelentős részét a vállalatok adják, azonban az utóbbi időben a fogyasztók is keresik a hordozható gépeket. A kiskereskedelemben vásárloló otthoni felhasználók azonban elsősorban az asztali processzorral felszerelt, szélesvásznú kijelzővel rendelkező, nagy teljesítményű modelleket részesítik előnyben.
Ezeket a felhasználókat nem érdekli a Centrinóval elérhető hosszú akkumulátoros üzemidő, hiszen a gépeket szinte soha nem húzzák ki a konnektorból. "A Centrino legnagyobb problémája, hogy a fogyasztók nem ezeket a szolgáltatásokat keresik" -- mondta Stephen Baker, az NPD elemzője.
Az Intel Centrino reklámkampányának középpontjában a vezeték nélküli internet-elérés állt, azonban a fogyasztók egyelőre nem érzik úgy, hogy nem tudnak élni e szolgáltatás nélkül. A vásárlókat sokkal jobban érdekli az ár és a teljesítmény, ezeken a területeken a Centrinónak még bizonyítania kell.
Szakértők úgy vélik, az Intel hibát követett el akkor, amikor nem hangsúlyozta kellőképpen a Centrino technológia részét képező Pentium-M processzor teljesítményét. Egy 1,6 GHz-es Pentium-M sebessége a legtöbb esetben túlszárnyalja a mobil Pentium 4 chipekét, holott utóbbiak órajele lényegesen magasabb is lehet. A vevők azonban az órajelet és az árat nézik, a Pentium-M az előbbi kategóriában alacsonyabb, utóbbiban viszont magasabb mutatóval rendelkezik a mobil Pentium 4-nél.
Az Intel is elismeri, hogy a kiskereskedelemben egyelőre várakozások alatt teljesít a Centrino, azonban a cég szóvivője hangsúlyozta, hogy a marketing-kampányban azokra a vállalati felhasználókra összpontosítottak, akik sokat utaznak és szükségük van a vezeték nélküli kapcsolatra, mert akár a repülőtereken is ellenőrizni szeretnék leveleiket.
Az Intel szóvivője elmondta, hogy az ázsiai és európai vásárlókat lényegesen jobban érdekli a notebookok mérete és tömege, mint az amerikai vevőket, ennek megfelelően az ázsiai és európai piacon jobban teljesítenek a Centrino-alapú konfigurációk, mint az Egyesült Államokban.
Baker úgy véli, a vezeték nélküli internet-elérés a jövőben várhatóan egyre több vásárló figyelmét fogja felkelteni, azonban a Centrino technológiának még nem része a 802.11g szabványú hálózati vezérlő, amely jelenleg a legnagyobb adatátviteli sebességet kínálja. Az Intel a negyedik negyedévre ígérte a 802.11g szabvánnyal kompatibilis vezérlőjét, de a termék egyelőre még nem érkezett meg a piacra.