Két kis szoftvercéget vásárol fel a Siebel
Tom Siebel |
A Siebel 70 millió dollárt fizet az UpShotért, amely a szoftverek interneten keresztüli bérbeadásának egyik úttörője. Az UpShot interneten keresztül nyújt CRM-szolgáltatást kisvállalatoknak és a felhasználók után szed használati díjat. A cégnek 100 alkalmazottja és mintegy ezer ügyfele van. A Siebel bejelentette, hogy nem tervez elbocsátásokat az UpShotnál. A felvásárlás részvényenként 1 centtel fogja csökkenteni a negyedik negyedéves eredményt.
A Siebel a hónap elején jelentette be CRM OnDemand szolgáltatását, amely az év végétől lesz elérhető. A CRM OnDemand a Siebel ügyfélkapcsolati szoftverének egyszerűsített változata, amelyet egy internetes felületen keresztül lehet igénybe venni. A vállalat arra számít, hogy az ún. "hosted" üzleti alkalmazások piaca az elkövetkező három évben 2,7 milliárd dollár fölé növekedik.
A Siebel emellett kevesebb mint 3 millió dollárért megvette a Motivát, ez a cég egy teljesítmény alapján fizetett vállalati alkalmazottak jutalékozását nyomon követő szoftvert fejleszt. A Siebel várakozásai szerint az ilyen jellegű alkalmazások piaca a jövő ében már 100 millió dollárra nő. A Siebel egyik versenytársa, a PeopleSoft nemrégiben lépett be erre a piacra.
A Siebel az akvizíciókat a harmadik negyedéves eredményekkel együtt jelentette be. A cég pénzügyi mutatói megfeleltek a két héttel ezelőtt nyilvánosságra hozott becsléseknek. A vállalat forgalma 10 százalékkal 321,4 millió dollárra csökkent, az új szoftverlicencek értékesítéséből származó bevétel 13 százalékkal 110 millió dollárra esett vissza. A cég vesztesége 59,3 millió dollárt, azaz részvényenként 12 centet tett ki, a tavalyi harmadik negyedévben a veszteség 92,1 millió dollár, azaz részvényenként 19 cent volt.