Jövő tavasszal internetes zeneletöltési szolgáltatást indít Európában az AOL Time Warner
Az AOL Time Warner tegnap bejelentette, hogy a jövő héten ingyenes internetes rádiót indít, jövő tavasszal pedig az európai felhasználóknak szánt zeneletöltő szolgáltatást vezet be. Amennyiben a vállalat beváltja ígéretét, mind az Apple iTunes Music Store-t, mind pedig a Napstert megelőzheti az európai piacon való megjelenéssel.
Az internetes zeneszolgáltatást 6,2 millió európai felhasználó veheti igénybe Nagy-Britanniában, Németországban és Franciaországban. Az európai internetezőket a legnagyobb cégek egyelőre hanyagolják, az utóbbi hónapok során számos olyan zeneletöltő szolgáltatás indult el, amely kizárólag amerikai felhasználók számára érhető el.
Az AOL Europe zeneterjesztésért felelős igazgatója, Blair Schoof úgy véli, hogy a cégek nem szándékosan váratják az európai internetezőket, egyszerűen arról van szó, hogy egy ilyen szolgáltatás elindítása előtt számos megállapodást kell kötni a lemezkiadókkal, illetve az érdekeiket képviselő szervezetekkel.
"Minden i betűre ki kell tenni a pontot és minden t betűt át kell húzni" -- mondta Schoof, aki hozzátette, hogy a vállalat közel áll a megállapodáshoz a nagy kiadókkal. A vállalat nem titkolt célja, hogy az internetes zeneletöltéssel és a webrádióval a szélessávú szolgáltatásra előfizető felhasználók számát is növelni szeretné.
Az zeneipar legnagyobb problémája, hogy a CD-eladások már 3 éves folyamatosan csökkennek, a kiadók szerint ennek oka elsősorban az internetes fájlcserélő hálózatok térhódítása. Az elmúlt év során mind az öt jelentős kiadó -- Universal, BMG, EMI, Sony Music, Warner Music -- tett olyan lépéseket, amelynek eredményeképp a zenék az interneten is elérhetővé váltak, azonban jelentős részben csak amerikai felhasználók számára.
A nagy kiadók európai terjesztésről egyelőre csak az On Demand Distribution nevű vállalattal állapodtak meg, az OD2 kínálatában megtalálható több mint 200 ezer dalt a cég viszonteladói értékesítik a felhasználók számára. Nagy-Britanniában már a Sony, a Virgin és az MSN is indított internetes zeneszolgáltatást, amelyekhez az OD2 biztosítja a hátteret.
Schoof elmondta, hogy az AOL európai zeneszolgáltatásának egyelőre még nem döntötték el a nevét. A cég reményei szerint a katalógusban mintegy 200 ezer dal szerepel majd, amelyeket előfizetési díj nélkül, dalonként lehet megvásárolni. Ez az árazási rendszer tette oly sikeressé az Apple iTunes Music Store szolgáltatást, amely ma vitán felül a legsikeresebb legális internetes zeneforrás.