Megduplázta nyereségét, jelentősen növelte forgalmát a Yahoo
Terry Semel |
A népszerű internetes portált üzemeltető vállalat közölte, hogy a harmadik negyedévben 3256,8 millió dolláros bevétel mellett 65,3 millió dollár, azaz részvényenként 10 centes nettó eredményt ért el. Egy évvel korábban a Yahoo 248,8 millió dolláros bevételt és 28,9 millió dollár, azaz részvényenként 5 cent nyereséget könyvelt el.
A First Call által megkérdezett elemzők 335,7 millió dolláros bevételre és részvényenként 9 cent nyereségre számítottak. A vállalat korábban 318-338 millió dolláros negyedéves forgalmat jelzett előre. "Az idei év minden negyedévében egyre erősebbek és jobbak lettünk és ezt a számok is alátámasztják" -- mondta Terry Semel, a Yahoo elnök-vezérigazgatója.
A vállalat közölte, hogy felhasználónként átlagosan 49 centes bevételt ért el, míg a második negyedévben csupán 46 centet, ami azt jelenti, hogy fizetős szolgáltatásai egyre népszerűbbek. A harmadik negyedévben a Yahoo hirdetésekből származó bevétele 48 százalékkal 245,1 millió dollárra nőtt, a fizetős szolgáltatásokból származó forgalom 38 százalékkal 79,4 millió dollárra emelkedett.
A Yahoo sorozatban hatodik nyereséges negyedévében van túl. A cégnek komoly problémái voltak 2001-ben, amikor az internetes hirdetési piac látványosan összeomlott, azonban ezt a bevételi forrást ma már felváltották mások, például az Overture felvásárlásával megszerzett fizetős keresési szolgáltatás.
A Yahoo kedden zárta le az Overture 1,8 milliárd dollár értékű, készpénzt és részvénycserés ügyletet magában foglaló felvásárlását. Az Overture a Yahoo leányvállalata lett és a legutóbbi negyedévben a cég bevételének 20 százalékát adta.