:

Szerző: Vörös Péter

2003. október 9. 09:41

A Dell tartja magát a 2006-ra előirányzott 60 milliárd dolláros forgalomelőrejelzéshez

Kevin Rollins
Kevin Rollins
Kevin Rollins, a Dell elnöke szerdán kijelentette, hogy a cég jó úton halad az évi 60 milliárd dolláros forgalom eléréséhez 2006-ra. A vállalat jelenlegi éves forgalma 38 milliárd dollár körül van, a január 31-én véget ért pénzügyi évben a Dell bevétele 35,4 milliárd dollár volt, a nyereség 2,1 milliárd dollárt tett ki.

Egy elemzőkkel és befektetőkkel folytatott konferenciahívás során Rollins elmondta, hogy a Dell a korábban bejelentett ötéves tervének második évében jár, az időszak végére a cél a 60 milliárd dolláros éves forgalom elérése. Az elnök egyúttal azonban óvatosságra intett, mivel az eredeti célkitűzés feltételezte azt, hogy az öt év folyamán beindul a gazdasági fellendülés.

Függetlenül attól, hogy a világ legnagyobb PC-gyártója eléri-e kitűzött hosszú távú célját vagy sem, Rollins világossá tette azt, hogy a várakozások szerint a Dell tovább fogja növelni piaci részesedését. A vállalat részaránya a globális PC-piacon jelenleg 17 százalék körül van, a vállalatvezető szerint azonban elérhető a 30-40 százalékos részesedés is ezen a területen.

Rollins nem szolgált részletekkel a harmadik negyedéves eredményekkel kapcsolatban. A cég korább előrejelzései szerint a nyereség részvényenként 26 cent lesz -- a Wall Street várakozásainak megfelelően --, míg a forgalom 10,5 milliárd dollár körül várható. Egy évvel korábban a profit részvényenként 21 cent, a forgalom 9,14 milliárd dollár volt.

A vállalatvezető egyúttal azt is közölte, hogy a Dell új, fogyasztói elektronikai termékeinek (beleértve a szeptember végén bejelentett digitális zenelejátszót és lapos kijelzős TV-t) árazása "rendkívül versenyképes" lesz, bár konkrétumokat nem árult el ezzel kapcsolatban. "Az árak rendkívül alacsonyak lesznek, a minőség pedig a megszokott magas szintű lesz" -- mondta a Dell elnöke.

Ugyanakkor Rollins ismét hangsúlyozta, hogy a vállalat nem számít arra, hogy az új fogyasztói termékek azonnal érezhetően megemelik a forgalmat. "Belépésünk a fogyasztói elektronikai piacra hosszú távú stratégiai lépés, amelynek várhatóan nem lesz nagy hatása a rövid távú teljesítményre." A cég közölte, hogy a szeptember végén bemutatott új fogyasztói termékek és szolgáltatások az ünnepi szezonban lesznek elérhetők.

a címlapról