Hamarosan 90 nanométeres csíkszélességgel készül a PlayStation 2 processzora és grafikus vezérlője
A Sony Computer Entertainment bejelentette, hogy októberben megkezdi egy 90 nanométeres csíkszélességű chip sorozatgyártását, amely a PlayStation 2 konzol processzorát és grafikus vezérlőjét tartalmazza.
Kensi Manabe, a SCE műszaki igazgatója szerint már a kezdetekkor is többszázezer lapka készülhet havonta, jövőre pedig havi egymillió darabnál több chipet is gyártanak majd. "A kisebb csíkszélességű chip fejlesztési költségei igen magasak lehetnek, azonban ha figyelembe vesszük, hogy évi 20 millió PlayStation 2-t adunk el, a fejlesztés megtérül" -- mondta Manabe egy szakmai fórumon, amelyet a Semiconductor Equipment Association of Japan támogatásával rendeztek.
A PlayStation 2-ben használt chipeket eleinte 180 nanométeres csíkszélességgel gyártották. A PlayStation 2 processzora, az "Emotion Engine" 10,5 millió tranzisztort tartalmaz, a "Graphics Synthesyzer" névre keresztelt videoprocesszor 43 millió tranzisztorból áll, a chipek mérete az eredeti 180 nanométeres gyártási eljárást figyelembe véve 240 és 279 mm2 volt.
A Sony 1999 óta több mint 2,7 milliárd dollárt fektetett a PlayStation 2 processzorainak fejlesztésébe. A kisebb csíkszélességre való áttéréssel a vállalat több chipet tud előállítani az általa használt 200 milliméter átmérőjű wafereken, és így csökkenhet az egy processzorra jutó gyártási költség.
Manabe elárulta, hogy a következő generációs PlayStation konzol "Cell" kódnevű processzorának a sorozatgyártását csak 2005 második felében kezdi meg a vállalat. A "Cell" chipet már 65 nanométeres csíkszélességgel és 300 milliméter átmérőjű waferek felhasználásával állítja elő a cég. A gyártástechnológiai fejlesztésekhez több mint 200 milliárd jent ruház be a Sony.