Az IBM és a Factiva új alapokra helyezi a globális tartalomkezelést
Az IBM és a Factiva az IBM WebFountain platformra épülő
A Factiva használja elsőként az IBM WebFountain e-business on demand szolgáltatást és annak szöveganalízis-technológiáját. Az IBM WebFountain terméke egy egész világhálóra kiterjedő adatbányászati és kutatási platform, amely a hatalmas mennyiségű strukturálatlan és félig strukturált szöveges anyagból kiszűri a trendekre, modellekre és kapcsolatokra vonatkozó információkat. A Factiva első WebFountain platformra épülő alkalmazása nyomon követi a vállalati reputációt, ezen belül a számos Factiva-forrásból, továbbá különböző internetes oldalakról és hírcsoportokból származó információk elemzésével objektív képet alkot a vállalatokról.
Az elemzés eredményét egy jelentés tartalmazza, amely összefüggéseibe ágyazva ismerteti az információkat, és egyúttal áttekintés nyújt a vonatkozó üzleti kérdésekről, bemutatja az új ipari trendeket és feltárja azok kapcsolatrendszerét. A megoldás használatával a vezetők részletesen megismerhetik a cégről vagy a márkáról kialakult képet, annak változásait, valamint a céggel vagy a márkával összefüggő kérdéseket. A Factiva előfizetőiként a hátteret megvilágító cikkek elolvasására is lehetőségük lesz.
"Gyakran a szervezet számára ismeretlen -- és az iroda falain, vagy a tipikus piackutatás és az elavult tanulmányok körén kívül eső -- információk azok, amelyek a legfontosabbak lehetnek a döntéshozatal szempontjából. Mindeddig azonban nem létezett egyetlen olyan eszköz sem, amely képes lett volna arra, hogy érdemi információ- tartalmat nyerjen ki a több milliárd oldalnyi adathalmazból" -- közölte Robert Carlson, az IBM WebFountain termékvonal alelnöke. "A WebFountain segítségével ügyfeleink üzleti eszközként használhatják a roppant terjedelmű internetes adatot, a Factiva autoritatív forrásai és taxonómiai jártassága pedig még hatékonyabb eredményeket biztosít."
Az első WebFountain-alapú Factiva-megoldást a Factiva és az IBM tanácsadói on demand szolgáltatásként kínálják. A két cég további Factiva-alkalmazások létrehozását, valamint más gyártók támogatását is tervezi, hogy ők is képesek legyenek WebFountain platformra épülő termékeket fejleszteni.
"Ez a következő lépés azon az úton, hogy használható információkat nyújtsunk az embereknek" -- mondta Clare Hart, a Factiva elnöke és ügyvezetője. "Napjaink rendkívül éles versenyében csak azok a cégek lehetnek piacvezetők, amelyek képesek befogadni a hatalmas mennyiségű információt és amelyek gyorsan felismerik a piaci lehetőséget. Arra számítunk, hogy ez a fajta szolgáltatás a legambiciózusabb cégek kiemelt és nélkülözhetetlen üzleti eszközévé lép elő."