PlayStation 2: túl a 60 millión
[IDG] A Sony Computer Entertainment bejelentette, hogy a PlayStation 2 globális eladásai a hétvégén meghaladták a 60 milliót. A cég 2000. március 4-én dobta piacra második generációs játékkonzolját. A PlayStation 2 egy évvel és egy hónappal hamarabb érte el a jelenlegi szintet, mint elődje, a PlayStation.
Bár az összes eladások továbbra is emelkednek, a növekedés üteme csökkent az utóbbi időben. Míg a forgalom csupán négy hónap alatt emelkedett 40 millióról 50 millióra, addig a következő 10 millió konzol eladásához közel kétszer ennyi időre volt szükség. A Sony Computer Entertainment korábban közölte, hogy várhatóan 20 millió PlayStation 2-t adnak el a 2004 március végén záruló 2003-as pénzügyi évben, szemben az előző évben értékesített 22,5 millióval.
A kereslet csökkenése miatt a Sony arra kényszerül, hogy továbbfejlessze a játékkonzolt. Az utóbbi egy évben jelentős fejlesztésekre került sor: a PlayStation 2 immár képes olvasni a DVD-R, DVD-RW, DVD+R és DVD+RW írható és újraírható DVD-ket, a konzol halkabb lett, és a perifériák között megjelent a merevlemez és a broadband adapter is.
A PlayStation 2 immár képes progressive scan jelet is küldeni a videokimenetre, így a HDTV készülékek tulajdonosai jobb minőségben élvezhetik a konzol által szolgáltatott képet. Szintén a DVD-lejátszó funkciót domborítja a távirányítón megjelenő ki/bekapcsoló és eject gomb. E funkciók korábban kizárólag a konzol előlapjáról voltak vezérelhetőek.
Észak-Amerikában eddig összesen 26,4 millió PlayStation 2-t adtak el, Európában 19,4 millió PS2 talált gazdára, míg a fennmaradó 14,2 millió játékkonzol túlnyomó részét Japánban értékesítették. A Sony Computer Entertainment nemrég jelentette be azt, hogy hamarosan Kínában is piacra fogja dobni a legnépszerűbb játékkonzolt -- eddig a konzolgyártók óvakodtak a kínai piactól, hiszen az országban közismerten népszerű a szoftverkalózkodás, a játékkonzolok forgalmazását pedig éppen a játékok eladásából származó bevételek teszik kifizetődővé.