:

Szerző: roberto

2003. szeptember 5. 09:31

Az IBM új linuxos reklámkampányt indít a hétvégén

[Reuters, HWSW] Az IBM napokon belül új linuxos reklámkampányba kezd.

[Reuters, HWSW] Az IBM napokon belül új linuxos reklámkampányba kezd. A hírek szerint a kampányt indító reklámfilmet vasárnap, az Amerikai Nyílt Teniszbajnokság (US Open) férfi egyes döntője, illetve a most induló Amerikai Futball Liga (National Football League) első mérkőzéseinek szünetében fogják sugározni. A reklámban különféle hírességek egy szőke, kék szemű, kilencéves fiút halmoznak el ezernyi jótanáccsal, majd Henry Louis Gates Jr., harvardi egyetemi tanár, az afroamerikai irodalomkritika neves személyisége így igazítja útba a legénykét: "az ismeretek összegyűjtése csupán az első lépés a bölcsesség felé, a megosztása viszont az első lépés a közösség felé". A nyílt forráskódú fejlesztések ideológiai alapjaira hivatkozó mondat után a film a "Linux. A jövő nyitva. IBM." szlogennel zárul.

Reklámszakemberek szerint mindez egyértelmű utalás arra, hogy az IBM a szabadon elérhető szoftverek világának vezető szerepét kívánja betölteni, és a cég ezt most szélesebb közönség előtt is kommunikálja. Lisa Baird, az IBM Global Advertising vezetője elmondta, hisznek abban, hogy a Linux ismertsége már elérte a kritikus pontot, és a reklám célja, hogy bemutassa "a szoftvereknek egy olyan jövőjét, ahol mindenki képes a növekedésre, és a legjobbaktól lehet tanulni". A kampány egyébként más csatornákon, újságokban, illetve az interneten is elindul, és a Linux később a vállalat egyéb üzeneteiben is helyet fog kapni.

A Kék Óriásnak korábban már volt kifejezetten linuxos kampánya, 2001-ben San Francisco, New York, Chicago és Boston járdáin, újsághirdetésekben és óriásplakátokon futott a Peace, Love & Linux kampány, amely a cég Linuxszal szállított eServereit reklámozta, ám Chicagóban és San Franciscóban is büntetést róttak ki az IBM-re a kampány részeként felfestett graffitik miatt.

a címlapról