Megjelent a SWiSHmax 1.0 Flash-szerkesztő alkalmazás
Két évi szorgos munka gyümölcse érett be az ausztrál fejlesztőcégnél: szeptember 3-án megjelent a Flash-animációk készítésére tervezett SWiSH termékcsalád SWiSHmax nevű tagja. Ahogy általában a családtagok szoktak, hasonlít testvéreire, noha a legfiatalabb, mégis ő rendelkezik a legtöbb tudással.
A középső családtaghoz képest a legnagyobb újítás a parancsfájlok támogatása a SWiSHscript nyelvvel. A vagy félszáz készen kapott szkript felhasználásával akár kezdők is speciális interaktivitással és logikával fűszerezhetik Flash-animációikat. A parancsfájlok testreszabását és saját szkriptek készítését a két módban használható szerkesztővel végezhetjük. A debuggerrel korrigálhatjuk a hibákat.
Effektek a SWiSH2-ben is voltak. Ehhez képest 80 új effektust tartalmaz a SWiSHmax, ami leegyszerűsíti a szövegek, képek, grafikák animálását. Ezt kibővíthetjük a saját készítésű, speciális matematikai szkripteket és testreszabható vezérlőelemeket tartalmazó hatásokkal. Valamennyi effektet egyszerre több objektumhoz is hozzáadhatjuk.
Bővült a rajzoló eszközök köre. Komplex alakzatszerkesztő tulajdonságok is kerültek a programba, amivel könnyen módosíthatjuk a perspektívát, a méretet vagy a forgatás irányát. A bevitel és a dinamikus szöveg funkciókkal kitölthető űrlapokat állíthatunk össze. Szabályozhatjuk a fényerőt, a kontrasztot és az átlátszóságot.
Importálni tud bármilyen más Flash-tervezővel készített SWF animációt, ő maga pedig a Flash 6 lejátszó által támogatott tömörítési technológiát ismeri, a kész művet Flash Projector végrehajtható fájlként exportálhatjuk. A képkockasebesség szinkronizálással pontosíthatjuk a hangokat és az animációt. A többé nem látható vagy a "színfalak" mögött rejtőző objektumok automatikus eltávolításával csökkenthetjük az SWF-fájl méretét.
A szoftver ingyenes próbaváltozata letölthető a fejleszők honlapjáról. A regisztrációs kód a Soft-Trans Bt.-nél szeptember 30-ig bevezető áron kapható.