A második negyedévben 12 százalékkal emelkedett a mobiltelefonok forgalma
A Gartner Dataquest adatai szerint a második negyedévben 12 százalékkal emelkedett a mobiltelefonok piaca. A piackutató cég közölte: a vizsgált időszakban a japán, latin-amerikai és európai eladások a vártnál lényegesen nagyobb mértékben nőttek.
A második negyedéd során világszerte 114,9 millió mobiltelefon talált gazdára, ami 2 százalékkal magasabb az első negyedéves szintnél és 11 százalékkal múlja felül a tavalyi második negyedévet. Amennyiben az eladások növekedése az eddigiekhez hasonlóan alakul, két év után éves szinten is jelentős fellendülés várható. A Gartner arra számít hogy idén világszerte több mint 450 millió mobiltelefont adnak el.
A gyártók versenyében a Nokia végzett az élen, a finn vállalat a piac 35,9 százalékát szerezte meg. A Nokia CDMA szabványt használó készülékeit rendkívül jól fogadta mind az amerikai, mind az ázsiai piac. A második helyezett Motorola eladásai 17 százalékról 14,6 százalékra estek vissza, ugyanis a cég első számú piacának számító Kínában a SARS miatt a kereslet a várakozások alatt alakult.
Megtartotta piaci részesedését és harmadik helyezését a Samsung, némileg visszaestek ugyanakkor a Siemens eladásai. A japán piacon elért jó eredményeknek és a T610 európai sikerének köszönhetően növelte piaci részesedését a Sony Ericsson. A gyártók rangsorában a hatodik helyet az LG szerezte meg: a koreai cég piaci részesedése 3,8 százalék volt.