Az átlagos növekedésnél háromszor gyorsabb ütemben terjeszkedik a kínai piacon a Dell
A Dell ma bejelentette, hogy a kínai PC-piac növekedésénél háromszor gyorsabban kívánja növelni eladásait a világ legnépesebb országában.
"Az év végére el tudjuk érni a 8 százalékot" -- mondta a piaci részesedésre utalva Bill Amelio, a Dell ázsiai részlegének elnöke. "Jövőre megcélozzuk a háromszoros növekedést." A Dell nemrégiben közölte, hogy második pénzügyi negyedévében a kínai eladásai 71 százalékkal növekedtek. Egy, illetve két negyedévvel korábban a forgalom 67 és 72 százalékkal emelkedett.
Februárban Amelio közölte, hogy vállalata az idei évben a piaci növekedésnél háromszor nagyobb mértékben fogja növelni eladásait. Az IDC piackutató intézet szerint 2003-ban Kínában 15 százalékkal nő a PC-forgalom. Amelio szerint az átlagos piaci növekedést háromszor felülmúló növekedési ütem a jövő évben is tartható lesz.
Az IDC szerint a kínai PC-piac 2004-ben 18 százalékkal fog bővülni, azaz a Dellnek legalább 54 százalékkal kell növelnie eladásait. A vállalat ugyan csak nemrég lépett be a kínai piacra, de máris a negyedik legnagyobb gyártóvá vált. A világ legnépesebb országában a helyi Legend a legnagyobb gyártó, a cég piaci részesedése 29 százalék. A Legendet a Shanghai Founder Yanzhong Technology (11%) és a Tsinghua Tongfang Stock (8%) követi. A Dell részesedése jelenleg 7 százalék körül van.
A Dell kínai terjeszkedésére jellemző, hogy a vállalat nemrégiben egy igen jelentős számítógép-összeszerelő üzemet létesített az ország déli részén, nemrégiben pedig egy támogatási központot nyitott meg. A vállalat létrehozta tanácsadással foglalkozó Dell Consulting csoportjának kínai ügyfelekkel foglalkozó részlegét, amelynek legfontosabb célja a nagyvállalati megrendelések elnyerése.