:

Szerző: Bodnár Ádám

2003. augusztus 18. 09:53

Növelte piaci részesedését a Nokia és a Sony Ericsson

A második negyedévben növelte piaci részesedését a Nokia és a Sony Ericsson, elsősorban a Motorola és a Samsung kárára. A Strategy Analytics piackutató vállalat felmérése szerint a második negyedévben a mobiltelefonok iránti kereslet növekedését erőteljesen visszafogta az atípusus tüdőgyulladás hatása, így az eladott készülékek száma az első negyedévhez képest csak enyhén emelkedett.

A második negyedévben növelte piaci részesedését a Nokia és a Sony Ericsson, elsősorban a Motorola és a Samsung kárára. A Strategy Analytics piackutató vállalat felmérése szerint a második negyedévben a mobiltelefonok iránti kereslet növekedését erőteljesen visszafogta az atípusus tüdőgyulladás hatása, így az eladott készülékek száma az első negyedévhez képest csak enyhén emelkedett.

A második negyedévben a gyártók 111 millió mobiltelefont szállítottak le a szolgáltatóknak és kereskedőknek, ami 11 százalékkal magasabb az első negyedéves szintnél. A fogyasztók számára értékesített készülékek száma az első negyedévhez képest csak 6 százalékkal növekedett és 108 millió darabot tett ki. A piackutató vállalat úgy véli, hogy a mobiltelefon-eladások az idén 6 százalékkal 455 millió darabra nőnek, elsősorban a fejlődő országokban fellendülő kereslet miatt. Azonban ezeken a területeken elsősorban az olcsó telefonok népszerűek.

A második negyedév egyik nagy nyertese a Nokia volt, a finn gyártó az első negyedéves 35 százalékról 37 százalékra növelte a piaci részesedését. A vállalat mind a GSM, mind pedig a CDMA szabványú készülékek piacán előretört, előbbiben 46 százalékos részesedéssel rendelkezik. A Nokia nemrégiben több CDMA szabványú készüléket is piacra dobott Amerikában és Ázsiában és sikerült megvetnie a lábát ezeken a piacokon is.

Csökkent a részesedése a második helyen álló Motorolának és a harmadik helyen álló Samsungnak. Ennek oka, hogy a két vállalat legnagyobb piaca immáron a Távol-Kelet, ahol az atípusos tüdőgyulladás miatt igen gyengén alakult a kereslet. A Motorola részesedése 15,3 százalékról 14,2 százalékra csökkent, a Samsungé 12,1 százalékról 10,8 százalékra esett vissza. A magasabb árak miatt a Samsung forgalma megelőzte a Motoroláét.

Az első negyedévhez képest szinte változatlan részesedéssel zárta a második negyedévet a Siemens. A német gyártó piaci részesedése 7,4 százalékról 7,3 százalékra csökkent annak ellenére, hogy számos új készüléket mutatott be. Nagy meglepetést okozott a Sony Ericsson, a svéd-japán vegyesvállalat 5-ről 6 százalékra növelte piaci részesedését. A cég becslései szerint 7 százalékos piaci részesdés esetén a válllat eléri a nyereségküszöböt. Az LG Electronics részesedése 5,2 százalékról 4,8 százalékra csökkent.

a címlapról