:

Szerző: Barna József

2003. július 4. 17:09

Továbbra is igen titokzatos a Phantom

Néhány napja ismét az internetes szaklapok figyelmének homlokterébe került a nevéhez méltón rendkívül titokzatos Phantom játékkonzol. A készüléket fejlesztő Infinium Labs honlapján ugyanis felbukkant két jól ismert hardvergyártó vállalat logója.

Néhány napja ismét az internetes szaklapok figyelmének homlokterébe került a nevéhez méltón rendkívül titokzatos Phantom játékkonzol. A készüléket fejlesztő Infinium Labs honlapján ugyanis felbukkant két jól ismert hardvergyártó vállalat logója.

A weboldalon néhány napon át látható volt az NVIDIA és az Intel logója, ami arra engedett következtetni, hogy az új generációs játékkonzol a Microsoft Xboxhoz hasonlóan e gyártók hardvereire épül majd. Ám miután az eset az NVIDIA tudomására jutott, a grafikus processzorokat fejlesztő vállalat a logó eltávolítására kérte az Infinium Labsot. Az NVIDIA szóvivője azzal indokolta a lépést, hogy ugyan korábban folytattak tárgyalásokat a céggel, egyelőre semmiféle megállapodás nem született a Phantom ügyében. Az "Intel Inside" felirat azonban továbbra is megtalálható a honlapon, az eset tükrében azonban könnyelműség lenne ennek alapján arra következtetni, hogy Intel processzorra épül majd a készülék.

A Phantomról jelenleg rendkívül keveset tudni. Az Infinium Labs által korábban közzétett adatok alapján úgy tűnik, hogy a készülék nem valódi konzol, hanem csak egy szélessávú hálózati hozzáférési pont, amelyen keresztül a felhasználók elérhetik a szoftvereket. A vállalat sajtóközleménye külön hangsúlyozza, hogy a konzol működéséhez folyamatos szélessávú kapcsolat szükséges.

A Phantom a gyártó szerint nemcsak a piac legnagyobb teljesítményű játékgépe lesz, hanem a megjelenésekor a legnagyobb szoftvertámogatást is élvezi majd. A konzolon PC-s játékok is futtathatóak majd a készülékre írt programok mellett, ahogy az eszköz -- amint az ma már elvárható -- multimédiás tartalom megjelenítésére is képes lesz. A Phantom.net hálózaton keresztül pedig olyan szolgáltatásokat vehetnek majd igénybe a felhasználók, mint a játékkölcsönzés és -vásárlás, a folyamatos szoftverfrissítés, valamint az internetes többjátékos lehetőség.

A Phantom augusztus közepén mutatkozik be először a nagyközönség előtt és 2004-ben jelenik meg a piacon.

a címlapról