Az első negyedévben csökkent a monitorok forgalma
[CNET] A DisplaySearch piackutató vállalat által kiadott friss jelentés szerint az idei első negyedévben csökkent a monitorok forgalma. A folyadékkristályos (LCD) kijelzők részesedése azonban tovább nőtt.
A DisplaySearch adatai szerint az első negyedév során 28,6 millió monitort forgalmaztak a gyártók, ami 12 százalékkal alacsonyabb a negyedik negyedéves eladási adatoknál és 1 százalékkal múlja alul a tavalyi év megfelelő időszakának forgalmát. A hagyományos katódsugárcsöves monitorok részesedése az időszakban 62 százalékra csökkent a korábbi 69 százalékról. E kijelzők darabszám szerinti forgalma a megelőző negyedévhez képest 21 százalékkal 17,8 millió darabra esett vissza.
Az LCD-monitorok eladásai ugyanakkor növekedtek: az idei első negyedévben 8 százalékkal több folyadékkristályos kijelző talált gazdára, mint a megelőző negyedévben. A 10,6 millió darabos forgalom egyben 37 százalékos piaci részesedést jelent, ami jelentős emelkedés az előző negyedéves 30 százalékhoz képest.
Ami a gyártók szerinti megoszlást illeti: továbbra is a Samsung áll a piac élén 13,5 százalékos részesedéssel. A második helyen lévő Dell részesedése 13,4 százalék, míg a harmadik Hewlett-Packardé 7,2 százalék. Az LCD-monitorok legnagyobb szállítója ugyanakkor a Dell, mégpedig 16 százalékos részesedéssel. E szegmensben a második helyen áll a Samsung 8,9 százalékkal, és harmadik a HP 7,5 százalékkal.
A DisplaySearch kiemelte azt is, hogy az európai LCD-piac jelentős mértékben bővült. Míg a lapos kijelzők forgalma kontinensünkön 19 százalékkal emelkedett, addig Észak-Amerikában 3 százalékkal csökkent. Ezzel Európa vált az LCD-monitorok legnagyobb piacává.