:

Szerző: Vörös Péter

2003. június 24. 09:52

Kínában több mint 1 millió digitális kamerát adnak el az idén

[NE Asia Online] Kínában is gyorsan bővül a digitális fényképezőgépek piaca, az első negyedévben 42 százalékkal 220 ezer darabra növekedett az eladások volumene, míg értékben 78,21 millió dollár volt a forgalom.

[NE Asia Online] Kínában is gyorsan bővül a digitális fényképezőgépek piaca, az első negyedévben 42 százalékkal 220 ezer darabra növekedett az eladások volumene, míg értékben 78,21 millió dollár volt a forgalom.

"Tavaly az első két negyedévben 92 ezer, illetve 114 ezer volt a forgalom volumene, míg a negyedik negyedévben már 200 ezer digitális kamerát adtak el a világ legnépesebb országában" -- közölte a brain.child piackutató vállalat.

A brain.child legfrissebb felmérése szerint 2003-ban 1,06 millió digitális fényképezőgépet adnak el Kínában. Az év második és harmadik negyedévében várhatóan 250 ezer, illetve 285 ezer digitális kamerát adnak el az atípusos tüdőgyulladás (SARS) terjedésének ellenére.

Az alábbi táblázatban foglaljuk össze a kínai digitáliskamera-piac első tíz helyezettjét:

Cég Piaci részesedés Volumen (db)
Sony
15,90%
35.500
Canon
14,75%
32.900
Olympus Optical
13,80%
30.800
Fuji Photo Film
12,80%
28.500
Eastman Kodak
6,00%
13.400
Legend Group
5,50%
12.300
Nikon
4,75%
10.600
Tsinghua Unisplendour
4,50%
10.000
Founder Technology Group
4,10%
9.100
Matsushita Electric Industrial
3,80%
8.500
Összesen:
85,90%
191.600

A piackutató vállalat szerint Kínában különösen erős a kereslet a 3 megapixel feletti, illetve az olcsó kamerák iránt, ez a trend egyébként több másik ázsiai országra (köztük Japánra) is jellemző. A kínai gyártók javára szól a szélesebb értékesítési hálózat, viszont technológiai szempontból egyelőre egyértelmű a japán cégek és a Kodak előnye.

a címlapról