Kínában több mint 1 millió digitális kamerát adnak el az idén
[NE Asia Online] Kínában is gyorsan bővül a digitális fényképezőgépek piaca, az első negyedévben 42 százalékkal 220 ezer darabra növekedett az eladások volumene, míg értékben 78,21 millió dollár volt a forgalom.
"Tavaly az első két negyedévben 92 ezer, illetve 114 ezer volt a forgalom volumene, míg a negyedik negyedévben már 200 ezer digitális kamerát adtak el a világ legnépesebb országában" -- közölte a brain.child piackutató vállalat.
A brain.child legfrissebb felmérése szerint 2003-ban 1,06 millió digitális fényképezőgépet adnak el Kínában. Az év második és harmadik negyedévében várhatóan 250 ezer, illetve 285 ezer digitális kamerát adnak el az atípusos tüdőgyulladás (SARS) terjedésének ellenére.
Az alábbi táblázatban foglaljuk össze a kínai digitáliskamera-piac első tíz helyezettjét:
Cég | Piaci részesedés | Volumen (db) |
Sony |
15,90%
|
35.500
|
Canon |
14,75%
|
32.900
|
Olympus Optical |
13,80%
|
30.800
|
Fuji Photo Film |
12,80%
|
28.500
|
Eastman Kodak |
6,00%
|
13.400
|
Legend Group |
5,50%
|
12.300
|
Nikon |
4,75%
|
10.600
|
Tsinghua Unisplendour |
4,50%
|
10.000
|
Founder Technology Group |
4,10%
|
9.100
|
Matsushita Electric Industrial |
3,80%
|
8.500
|
Összesen: |
85,90%
|
191.600
|
A piackutató vállalat szerint Kínában különösen erős a kereslet a 3 megapixel feletti, illetve az olcsó kamerák iránt, ez a trend egyébként több másik ázsiai országra (köztük Japánra) is jellemző. A kínai gyártók javára szól a szélesebb értékesítési hálózat, viszont technológiai szempontból egyelőre egyértelmű a japán cégek és a Kodak előnye.