Szerző: Vörös Péter

2003. június 23. 08:25

Újabb amerikai légitársaság kínál e-mailszolgáltatást járatain

Az amerikai Continental Airlines légitársaság bejelentette, hogy júliustól megkezdi kétoldalú e-mailszolgáltatását utasai számára. Az ötödik legnagyobb amerikai légitársaság bejelentése alig néhány nappal követi a második helyen álló United Airlines hasonló tartalmú közleményét.

Az amerikai Continental Airlines légitársaság bejelentette, hogy júliustól megkezdi kétoldalú e-mailszolgáltatását utasai számára. Az ötödik legnagyobb amerikai légitársaság bejelentése alig néhány nappal követi a második helyen álló United Airlines hasonló tartalmú közleményét.

Mindkét légitársaság a Verizon Communications távközlési óriásvállalat Airfone JetConnect nevű termékét fogja használni a fedélzeten nyújtott e-mailszolgáltatásokhoz. "Az utasok korában is olvashattak híreket, játszhattak és küldhettek rövid szöveges üzeneteket a JetConnect révén, de kétoldalú e-mailezésre nem volt mód" -- mondta Julie King, a Continental szóvivője.

King közölte, hogy a Continental körülbelül 15 dollárt számít fel a szolgáltatásért, a United 15,98 dollárért nyújtja ugyanezt. A Continental azt tervezi, hogy Boeing 757-ös repülőgépein július közepéig installálják az új szolgáltatást, míg a többi gépen őszre áll készen az Airfone JetConnect szolgáltatás.

Az American Airlines, az USA és egyben a világ legnagyobb légitársasága csütörtökön jelentette be azt, hogy foglalkoznak az utasoknak nyújtandó e-mailszolgáltatás tervével, de egyelőre nem döntöttek arról, hogy bevezetik a szolgáltatást járataikon.

"Jelenleg vizsgáljuk a légitársaságok számára rendelkezésre álló hozzáférési lehetőségeket, célunk az, hogy a lehető legjobb technológiát nyújtsuk olyan áron, amely vonzó utasaink számára" --- mondta Todd Burke, az AMR (az American Airlines anyavállalatának) szóvivője.

a címlapról