Gyorsan terjed az ADSL Nagy-Britanniában és Franciaországban
[BBC, WSJ] A legnagyobb brit távközlési vállalat, a BT pénteken bejelentette, hogy immár 1 millió ADSL-előfizetője van. Az első számú francia távközlési cég, a France Telecom SA kedden közölte, hogy az év végén 3 millió ADSL-előfizetője lesz.
Az ex-British Telecom tavaly februárban tűzte ki azt a célt, hogy 2003 nyarán sikerül elérni az 1 milliós ADSL-előfizetői számot -- a cégnek akkor még csak 145 ezer ADSL-előfizetője volt. Az ADSL gyors terjedése mögött egyrészt az árak csökkenése áll, másrészt a BT és más internetszolgáltatók által folytatott több millió dolláros hirdetési kampány.
A BT stratégiájának fontos eleme az is, hogy Nagy-Britannia eldugott részeiben is egyre könnyebben elérhetővé teszik az ADSL-szolgáltatást: a cég jelentősen csökkentette a szolgáltatás nyújtásához minimálisan szükséges regisztrációk számát ezeken a területeken.
Az ország lakosságának 70 százaléka számára elérhető az ADSL-szolgáltatás, a BT reményei szerint ez az arány az év végére el fogja érni a 80 százalékot.
A BT egyik vezető ADSL-szolgáltatása, az e-mailt és biztonsági szolgáltatásokat nem nyújtó BT Broadband azonban a várakozások alatt szerepel. A BT arra számított, hogy e szolgáltatásnak félmillió előfizetője lesz nyárig, a szakértők szerint azonban a tényleges adat jóval alacsonyabb ennél.
A brit távközlési szabályozó szervezet, az Oftel két héttel ezelőtt közölte, hogy Nagy-Britanniában több mint 2 millió háztartásban és vállalatnál van nagy sebességű internethozzáférés. Ebben a számban azonban benne vannak az NTL 128 kbps-os szolgáltatásának előfizetői is, bár sokak szerint a valódi szélessávú hozzáférés 500 kbps-nál kezdődik.
A France Telecom SA (a "francia Matáv") kedden bejelentette, hogy ez év végére 3 millió ADSL-előfizetője lesz. A cég azt is közölte, hogy 2005-re az ország lakosságának 90 százaléka számára elérhető lesz a szolgáltatás.
A francia cég kijelentette, hogy a következő 3 évben 700 millió dollárt fog költeni arra, hogy ADSL berendezésekkel bővítse hálózatát. A France Telecom követi más nyugat-európai távközlési vállalatok példáját: a szélessávú internetszolgáltatás olyan növekedési lehetőséget jelent, amely viszonylag nem kerül túl sokba és az elérhető haszonkulcs is jóval magasabb az olcsóbb szolgáltatásoknál.