Egy hét alatt egymillió példányban kelt el az Enter The Matrix
A korábban Infogrames néven ismert Atari ma bejelentette, hogy a Mátrix - Újratöltve című filmmel egy időben bemutatott Enter the Matrix című akciójáték az első héten egymillió példányban kelt el. A szoftver annak ellenére népszerű, hogy nem nyerte el a kritikusok tetszését.
A játékkiadó vállalat közleményében úgy fogalmazott, hogy az Enter the Matrix "a legkelendőbb videojáték a világon, amely forgalmazásának első hetében egymillió példányban kelt el Észak-Amerikában és Európában." Az európai forgalom az eladások 40 százalékát adta.
Az elemzők ugyanakkor óvatosságra intettek az eladási adatokkal kapcsolatban. Amint a Reutersnek nyilatkozó egyik szakember elmondta, kiváltképp a kiábrándító kritikák után valóban jó eredményekről van szó, de túlzottan nem érdemes lelkesedni, hiszen a videojátékok kiadott példányszámának 25-30 százaléka többnyire a megjelenés utáni első héten fogy el.
Ráadásul a hatalmas költségvetéssel készült játék sikere létfontosságú az Atari számára. A kiadó összesen 4 millió darabot szállított le világszerte az 50 dollárért árult játékból, de elemzők szerint még ha mindet el is adják, akkor is csak nullszaldós lesz a projekt. Amint az ismert, az Infogrames korábban 47 millió dollárt fizetett csupán a játékot fejlesztő Shiny Entertainment felvásárlásáért.
Az Enter the Matrix sikere azonban mégis elsősorban az újabb Mátrix-mozi bemutatója körüli felhajtásnak köszönhető, hiszen a játék -- melyet csak a bemutató után kaphattak meg a játékmagazinok -- nem nyerte el a kritikusok tetszését. Az internetes újságok átlagosan 70-80 százalékra értékelték, míg a kimagasló játékok többnyire 90 százalék fölötti értékelést kapnak. Az Atari képviselője a kritikákkal kapcsolatban csupán annyit közölt: az eladási adatok magukért beszélnek.
A bejelentés hatására az Atari részvényárfolyama jelentősen emelkedett, hírünk írásának idején közel 18 százalékkal a tegnapi záróérték felett, 4,99 dolláron állt.