Növekszik az Axelero-előfizetők száma
Növelte előfizetőinek számát az Axelero Rt. A Matáv-csoporthoz tartozó internetszolgáltató hozzáférés-kínálatából a szélessávú csomagok voltak a legnépszerűbbek. A szélessávú technológiákon belül, az előző év azonos időszakához képest, a legnagyobb növekedést -- közel 400 százalékot -- az ADSL termékek terén realizálta a cég. Ezt követték a kábelnet (248 százalék), a vezeték nélküli helyi hálózati termékek (208%), majd a bérelt vonali termékek (32%) értékesítési eredményei.
Axelero pénzügyek számokban: |
Veszteséggel -- még ha egyre csökkenővel is -- zárta az elmúlt két évet a vállalat: 2001-ben hatmilliárd forintos konszolidált árbevétel mellett 3,4 milliárd forint, 2002-ben 9,2 milliárdos árbevétellel szemben 2,5 milliárd forint mérleg szerinti veszteséget könyvelt el a szolgáltató. Az Axelero előfizetőinek létszáma a 2001 végi 140 000-ről 2003 első negyedévére 168 500-ra nőtt. |
Saját adatai alapján az Axelero az ADSL-piacon 4 százalékos növekedéssel megőrizte vezető helyét (51%) az 5 százalékos növekedést elérő Enternet (12%) és a 3 százalékos növekedést elérő GTS Datanet (12%) előtt. A bérelt vonali piacon 1 százalékos növekedéssel (23%) a cég átvette a vezető pozíciót az 5 százalékos piacrész-csökkenést elszenvedő Elender Csoporttól (19%), míg a harmadik hely az egy százalékot javító GTS Dataneté (18%). A dialup-piacon 3 százalékos csökkenéssel továbbra is az Axelero áll az élen (43%), míg a második helyen a Vivendi, az Enternet és a GTS Datanet osztozik 9-9 százalékkal. A Kábelnet előfizetések terén a UPC 9 százalékot erősödve, 71 százalékos piaci részesedéssel vezeti a mezőnyt, míg az Axelero 11 százalékot tartva megőrizte második helyét a 4 százalékkal visszaeső TVNET előtt (3%).
A hazai piacon a legmarkánsabb tendencia a szélessávú előfizetések internet-hozzáférések számának intenzív növekedése. 2001 vége óta az ADSL használóinak száma megtízszereződött, a kábelnet-használóké megháromszorozódott. A vállalati szegmensben is a szélessávú kapcsolatok terjedése zajlik.