Csökkenő nyereségről számolt be a Creative
A szingapúri Creative Technology tegnap hozta nyilvánosságra harmadik pénzügyi negyedéves eredményeit. A hangkártyáiról, hangszórókészleteiről és digitális audiolejátszóiról ismert vállalat árbevétele és nyeresége az óvatos előrejelzéseknek megfelelően csökkent.
A március 31-én véget ért harmadik pénzügyi negyedévben a Creative 160,6 millió dolláros árbevételt ért el, szemben a tavalyi év bázisidőszakának 193,4 millió dolláros forgalmával. A vállalat nettó nyeresége 4,85 millió dollár, részvényenként 6 cent volt, míg egy évvel korábban 15,2 millió dollárra, részvényenként 20 centre rúgott. Korábban a cég 150-170 millió dolláros árbevétel mellett 6 centes részvényenkénti nyereséget jelzett előre.
Craig McHugh, a vállalati amerikai részlegének elnöke elmondta, hogy a nyereség csökkenéséért a vállalat hangkártyáit tartalmazó számítógépek iránti visszafogott kereslet tehető felelőssé. A McHugh ugyanakkor kiemelte, hogy a hordozható szórakoztatóelektronikai eszközök továbbra is igen jól szerepeltek, és 19 százalékkal részesedtek az összes forgalomból, ami éves szinten 80 százalékos növekedést jelent. A hangkártyák eladásai az összforgalom kétharmadát adták.
A jelenlegi, június 30-án véget érő negyedévvel kapcsolatban igen óvatos előrejelzéseket tett a vállalat, egyebek mellett az atípusos tüdőgyulladással (SARS) kapcsolatos aggodalmak miatt. A hagyományosan gyenge negyedévben a Creative 140-160 millió dollár közötti forgalomra és részvényenként 5 centes nyereségre számít.
A vállalat tegnap tőzsdezárás után hozta nyilvánosságra eredményeit. A rendes kereskedésben részvényeinek árfolyama a Nasdaqon 0,15 százalékkal 6,76 dollárra csökkent. A vállalat az év elején jelentette be, hogy azok folyamatosan gyenge forgalma miatt 11 év után kivezeti értékpapírjait a Nasdaqról, melyek a jövőben kizárólag a szingapúri börzén szerepelnek majd.