200 millió forintért épít ki ügyfélkapcsolati rendszert a KFKI
[ComMedia] A közelmúltban lezárult az eddigi legnagyobb ügyfélkapcsolatirendszer-bevezetés (CRM) a magyarországi informatikai piacon. A KFKI Csoport összességében 200 millió forintos nagyságrendűre tervezett beruházásának első nagy szakasza zárult le a hálózati integrációval foglalkozó leányvállalatnál, az LNX Rt.-nél. A termékbevezetést a kanadai Pivotal Co. kelet-közép-európai képviselője, az LLP Budapest Kft., valamint az LNX Rt. közösen végezte.
A beruházás a belső folyamatszervezés, az oktatás, a projektvezetés, az adatbázis-építés költségeit, valamint az LLP által biztosított tanácsadói, tervezői-fejlesztői munkákat és a szoftver költségét foglalja magában. A szoftverrel kapcsolatos tervezési és fejlesztési munkákat a termékbevezetés során alapvetően az LLP végezte, míg a specifikációról, a minőségbiztosításról, a projekt vezetéséről elsősorban az LNX, valamint a KFKI-hoz tartozó szakemberek gondoskodtak.
A KFKI Csoport még az idén a Csoportba tartozó többi vállalatnál is kiépíti a Pivotalra alapozott ügyfélkapcsolati rendszert. Az ezzel kapcsolatos munkálatok már folynak, a projekt menedzselését az év hátralévő részében az LNX-től a KFKI tanácsadó cége, a Consero Kft. vállalja át.
Az ügyfélkapcsolatra fordított beruházástól Ludman Lajos, a KFKI Rt. vezérigazgatója csoportszinten hatékonyabb kommunikációt, összehangoltabban bonyolítható marketing és értékesítési akciókat, valamint az ügyfelek megszerzésére és megtartására irányuló eredményesebb munkát vár. A több száz fős, több önálló cégből álló vállalatcsoportnál különösen nagy a jelentősége az értékesítés összehangolásának. A KFKI számára továbbá azért is fontos a CRM megoldás, mert a bevezetés révén a projektmenedzsmentet végző vállalatánál, az LNX Hálózatintegrációs Rt.-nél is jelentős CRM projekttapasztalat halmozódik fel, mondta Ludman.