Jelentősen nőtt a UMC nyeresége az első negyedévben
[WSJ, EBN] A United Microelectronics Corp., a világ második legnagyobb szerződéses félvezetőgyártója szerdán közzétette első negyedéves pénzügyi eredményeit, a cég nettó nyeresége 87 százalékkal nőtt az előző év hasonló időszakához képest.
A tajvani vállalat első negyedéves nettó profitja 11,56 millió dollár volt, szemben a tavaly elért 6,19 millió dolláros nyereséggel. Ezzel együtt az eredmény elmaradt a várt 12,36 millió dollártól és az előző negyedévben realizált 28,28 millió dollártól.
A UMC szerint a nyereség emelkedése mögött a wafereladások és a forgalom növekedése állt: a cég negyedéves forgalma 513,46 millió dollár volt, szemben az egy évvel korábban elért 503,13 millió dollárral. A vállalat azt is közölte, hogy az adózás előtti nyereség 11,59 millió dollárra nőtt az első negyedévben, ami 85 százalékos emelkedés az előző évhez képest.
A cég szerint a második negyedévben még jobb eredmények várhatók. A UMC szerdán azt is közzétette, hogy további két hónapot várnak azzal, hogy felmérjék, milyen hatással van az atípusos tüdőgyulladás (SARS) a vállalat működésére.
"Egyelőre a SARS járvány nem érinti a vállalat működését" -- mondta Peter Chang, a UMC alelnöke, aki optimista volt a második negyedévet érintően. Chang ugyanakkor azt is megjegyezte, hogy a SARS járványnak lehet némi hatása az év második felében.
A cég szerdára tervezett egy befektetői konferenciát Tajpejben, de ezt a hét elején törölték, helyette a vállalat telekonferenciát tartott a SARS járvánnyal kapcsolatos aggodalmak miatt. Tajvanon eddig több mint 70 SARS megbetegedés történt, és egy halálos áldozata is volt már a betegségnek.
A UMC azt is közölte, hogy a második negyedévben a kapacitáskihasználtság több mint 80 százalék lesz, szemben az első negyedéves 67 százalékkal. Kevésbé jó hír az, hogy a várt átlagos eladási árak továbbra is változatlanok maradnak.
A UMC a tavalyi év másik fele óta új stratégiát követ, melynek lényege az, hogy közelebbi kapcsolatot alakít ki ügyfeleivel annak érdekében, hogy gyorsabban piacra kerüljenek termékei. A cég szerint a szerződéses félvezetőgyártásban jelentős változás következett be, emiatt új üzleti modellre és a partnerekkel folytatott szorosabb együttműködésre van szükség.
Az elemzők egyetértenek abban, hogy rövid távon az új stratégia lehetővé teszi az erőforrások legjobb kihasználását, míg hosszú távon a cég nyereségessége és növekedési üteme felül fogja múlni a többi szerződéses félvezetőgyártóét.