Yahoo: várakozásokat felülmúló eredmények
Terry Semel |
A Yahoo a március 31-én véget ért első pénzügyi negyedévben 282,9 millió dolláros árbevételt ért el. A tavalyi év hasonló időszakában 192,7 millió dollár volt a forgalom. A nettó nyereség 46,7 millió dollárra, részvényenként 8 centre rúgott, míg egy évvel ezelőtt a vállalat 53,6 millió dolláros, részvényenként 9 centes veszteségről számolt be. A Thomson First Call által megkérdezett elemzők 255-275 millió dolláros árbevétel mellett 6 centes részvényenkénti profitot vártak.
Az elmúlt negyedév immár a negyedik egymást követő nyereséges negyedév volt, és a második olyan három hónapos időszak, amikor növekedett az on-line hirdetésekből származó bevétel. Elemzők szerint mindez Terry Semel elnök-vezérigazgató stratégiájának sikerét jelzi. Safa Rashtchy, a US Bancorp Piper Jaffray egyik elemzője elmondta, hogy meglátása szerint a Yahoo a 2001-es mélypont után ismét növekedési pályára állt.
A vállalat marketing services üzletága, mely a hirdetések menedzseléséért felelős, 38 százalékkal 190 millió dollárra növelte forgalmát a negyedév során. A jelentős bővülés nagyrészt az Overture Serviceszel kötött megállapodást követően bevezetett szponzorált linkek sikerének köszönhető. A Yahoo fizetős szolgáltatások részlegének árbevétele 61 százalékkal 63,7 millió dollárra nőtt.
A vállalat egyben megemelte a második pénzügyi negyedévre és a teljes pénzügyi évre vonatkozó előrejelzéseit is. A jelenlegi negyedévre a cég 295-315 millió dollár közötti árbevételre számít. Az év egészében pedig 1,22 és 1,28 milliárd dollár közötti forgalmat és 350-380 millió dollár közötti EBITDA-t vár. Korábban a vállalat 1,15-1,22 milliárd dolláros árbevételt és 295-330 millió dolláros EBITDA-t jelzett előre.
A Yahoo tegnap tőzsdezárás után hozta nyilvánosságra eredményeit. A rendes kereskedésben a vállalat részvényeinek árfolyama 3,95 százalékkal 22,87 dollárra esett vissza, majd a tőzsdezárás utáni kereskedésben 23,72 dollárra emelkedett.