Megújult a Yahoo! keresője
Tegnap óta megújult formában és szolgáltatásokkal működik a Yahoo! internetes keresője , a Yahoo Search. A szolgáltatás egyelőre a rivális Google keresőtechnológiáját használja, ahogy a honlap arculata és az elérhető funkciók is a Google-ra emlékeztetnek.
A Yahoo Search! újdonságai közé tartozik a letisztult, egyszerű arculat, amely kevés grafikai elemet tartalmaz. Az oldalon immár nem találhatunk nagyméretű reklámbannereket, hanem a Google által alkalmazott stratégiának megfelelően az oldal jobb oldalán szöveges dobozokban jelennek meg az aktuális keresőkifejezéshez kapcsolható a hirdetések.
Ami a tartalmi újdonságokat illeti, a cél az volt, hogy a találati oldalon minél több információt kapjon a felhasználó. Így például a map hívószót begépelve a keresőszó elé a találatok listája fölött jó eséllyel azonnal láthatóvá válik a keresett terület térképe. Lehetőségünk van a kereséseket számos szempont (domain, nyelv, az oldal legutolsó frissítése) szerint szűkíteni, illetve beállítani, hogy hány találatot szeretnénk egyetlen oldalon látni. További kiemelendő újdonság, hogy a találatok mellett egy kis ikonra kattintva új ablakban nyithatjuk meg a kiválasztott weboldalt, és -- ahogy a Google-ben már hosszú ideje -- lehetőségünk van az oldalak elmentett változatainak (cached) megtekintésére is.
A Yahoo! tervei között szerepel a vállalat által nemrégiben felvásárolt Inktomi technológiájának beépítése a keresőszolgáltatásba, ez azonban nem feltétlenül jelenti a Google-technológia feladását is. Az új szolgáltatást bemutató rövid útmutató elérhető az alábbi oldalon.