Félmillió bétatesztelő ellenőrzi az új Microsoft Office Rendszert
A Microsoft Corporation megkezdte az új Microsoft Office beta 2 verzió félmillió példányának kiküldését. A tesztelendő verziót Microsoft ügyfelek és partnerek kapják kézhez szerte a világon.
A Microsoft Office Rendszer alkalmazások, szerverek és szolgáltatások rendszere, melyet úgy terveztek, hogy minél hatékonyabban összekapcsolja az embereket egymással, szervezetükkel, és az üzleti folyamatokkal, ellássa őket információval, oly módon, hogy mindezt valódi üzleti értékké alakíthassák. A Microsoft Office Rendszert azért fejlesztették ki, hogy a világ kis-, és nagyvállalatai hatékonyabban nézhessenek szembe a termelékenység fokozása területén jelentkező kihívásokkal. A Microsoft Office Rendszer kipróbálása iránt érdeklődő vállalatok és az információ kezelésével foglalkozók a www.microsoft.com/hun/office/preview/ weboldalon tudhatnak meg többet a termékről.
Miután a termékcsomag elérte a beta 2 mérföldkövet, a Microsoft felkéri üzleti partnereit és ügyfeleit szerte a világon, hogy próbálják ki és értékeljék a szoftver új verzióját. Hét alapvető Office Rendszer termék tartozik a beta csomagba, beleértve az új Microsoft Office Irodai alkalmazáscsomag (Word, Excel, Outlook, PowerPoint és Access) beta 2 verzióit, és a két új Office Rendszer tagot, a Microsoft Office InfoPath-t, illetve a Microsoft Office OneNote-ot. Továbbá a Microsoft Office FrontPage-et, a Microsoft Office Publisher-t, a Microsoft Windows SharePoint Services-t és a Microsoft Office SharePoint Portal Server 2.0-t.
A végleges verziók valószínűleg nyáron válnak elérhetővé. A beta termékek közös csomagba gyűjtésével a Microsoft lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy a Microsoft Office Rendszert összehangolt eszközök együtteseként kezeljék, melyeket párhuzamosan alkalmazva valóban növelik a szervezetek hatékonyságát.
"A mai munkaerő földrajzi szempontból szétszórt, információ-éhes, és folyamatosan próbál jobb és hatékonyabb lenni. A Microsoft Office Rendszerben található alkalmazások ezen problémákra keresnek megoldást" -- mondta Joe Eschbach, a Microsoft Information Worker Product Marketing Group alelnöke. "A teszteléssel lehetőséget nyújtunk ügyfeleink számára, hogy első kézből próbálhassák ki, hogyan javítja a kis és nagyvállalatok közti kommunikációt és együttműködést a Microsoft Office Rendszer használata."
A Microsoft Office Rendszer beta 2 tesztverziója az üzleti partnerek számára olyan infrastruktúrát és platformot biztosít, amely lehetővé teszi az Információmunkások számára készülő megoldások új generációjának megjelenését. Ez magába foglalja az együttműködést, a portál lehetőségeket és a továbbfejlesztett asztali eszközöket. Az üzleti partnerek emellett megkezdhetik azon új információs és kutatási szolgáltatások tesztelését is, melyeket a jövőben web szolgáltatásként kínálhatnak a világ legnépszerűbb hatékonyságnövelő irodai alkalmazáscsomagjának segítségével.
A már eddig is használt eszközökre építve a Microsoft Office Rendszer olyan szervereket, szolgáltatásokat és új asztali alkalmazásokat tartalmaz, melyeknek célja, hogy a közös használatuk során minél több, fontos üzleti probléma feltárható legyen. A jelenleg beta 2 formában tesztelhető Microsoft Office Rendszer alkalmazások az alábbiak:
- Microsoft Office 2003: az embereket, információkat és üzleti folyamatokat kapcsolja össze, ezáltal megkönnyítve a hatékonyabb és eredményesebb munkavégzést. Az alapcsomag tartalmazza a Microsoft Office Outlook 2003 üzenetküldő és együttműködést segítő klienst, a Microsoft Office Word 2003 szövegszerkesztő alkalmazást, a Microsoft Office Excel 2003 táblázatkezelőt és a Microsoft Office Access 2003 adatbáziskezelőt.
- Microsoft Office FrontPage 2003: az összetett weboldalak kialakításához szükséges eszközöket tartalmazza. A professzionális tervezői és kódoló eszközökkel bármilyen weboldalt megtervezhetnek, és a világ első WYSIWYG (What You See Is What You Get -- Amit látsz azt kapod) XSLT szerkesztőjének használatával, a gazdag Windows SharePoint Services és SharePoint Portal Server megoldások kifejlesztésével a kódolás is sokkal egyszerűbb feladatot jelent.
- Microsoft Office InfoPath 2003: egyszerűsíti az információgyűjtés folyamatát azáltal, hogy lehetővé teszi dinamikus űrlapok kialakítását és azt továbbítja az információt felhasználó XML rendszerek és üzleti folyamatok felé.
- Microsoft Office OneNote 2003: az ötletek és jegyzetek elektronikus úton -- laptopon, asztali számítógépen vagy tábla PC-n -- keresztül történő gyors lejegyzését teszi lehetővé a felhasználó számára, aki így zökkenőmentesen dolgozhat a jegyzetek rendszerezésekor és keresésekor.
- Microsoft Office Publisher 2003: professzionális marketing kommunikációs elemeket segít létrehozni a tervezői eszközök, továbbfejlesztett email támogatás, web szerkesztői és a publikálási funkciók használatával.
- Microsoft SharePoint Portal Server 2.0: az üzleti folyamatokon keresztül kapcsolja össze egymással az embereket, a csoportokat és a "tudást". A SharePoint Portal Server olyan biztonságos vállalati üzleti megoldást nyújt, mely egyetlen megoldásba integrálja a különböző rendszerekből érkező információkat az azonnali bejelentkezés illetve a vállalati alkalmazások integrációjával, emellett rugalmas alkalmazási és felügyeleti eszközöket is biztosít. Felhasználótól felhasználóig terjedő együttműködést biztosít azáltal, hogy lehetővé teszi emberek, csoportok és információk összegyűjtését, megszervezését és felkutatását. A tartalom és felépítés beállítási lehetőségeivel és személyreszabhatóságával a SharePoint Portal Server lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy gyorsan megtalálják a releváns információkat és a megfelelő célközönséget.
Más Office Rendszer Termékek nem kerültek bele a beta 2 csomagba, de a Microsoft Project és a Visio szintén kulcsfontosságú termékei a Microsoft Office Rendszernek. A Microsoft Project tartalmazza a Project Standard változatát, a projektinformációk hatékony tervezését, vezetését és kommunikációját kezelő alkalmazást, valamint a Microsoft Project Professional és Microsoft Project Server programokat is, melyek együttműködve nagyvállalati projekt-megoldásokat hoznak létre.
A Microsoft Office Visio 2003 olyan diagram-készítő megoldás, mely az üzleti szakembereknek és a technikai szakértőknek segít komplex ötleteket, folyamatokat és rendszereket grafikus formában megérteni és továbbadni. A Visio egy egyszerű diagram-készítő eszköz, mely a hatásosabb elemzés érdekében automatizálja az adat-megjelenítést, és egyedülálló bővítési lehetőséget kínál az egyéni és a vállalati szükségletek megcélzására. Mindkét termék különböző fejlesztési és fejlesztési stádiumban van, és várhatóan nyártól lesznek megvásárolhatóak, miután a többi Microsoft Office rendszer termék forgalomba kerül.
A Microsoft Office Rendszer termékek forgalomba hozatala 2003 közepére várható. Jelenleg nem rendelkezünk információval arra vonatkozóan, hogy milyen áron és mikortól kaphatóak majd a termékek.