A vártnál nagyobb mértékben nőttek az LCD-kijelzők eladásai
[CNET] A számítógépes lapos kijelzők és lapos televíziókészülékek iránti keresletnek köszönhetően a negyedik negyedévben a vártnál nagyobb mértékben nőtt az eladott folyadékkristályos kijelzők száma -- állítja tegnap közzétett jelentésében a DisplaySearch piackutató vállalat.
A felmérés szerint a negyedik negyedévben a gyártók világszerte 18,7 millió darab 10 hüvelykes, vagy annál nagyobb átlójú LCD-t értékesítettek, ami rekordnak számít az iparág történetében. Az eladások a harmadik negyedévhez képest 15 százalékkal, az előző év negyedik negyedévéhez képest pedig 27 százalékkal növekedtek. A DisplaySearch csupán 12 százalékos folyamatos növekedésre számított.
A hétfőn közzétett jelentében az áll, hogy számos körülmény járult hozzá a vártnál nagyobb növekedéshez. Az árak a negyedik negyedévben meredeken csökkentek, mivel a megelőző két negyedév során a gyártók jelentős raktárkészletet halmoztak fel. Az alacsonyabb ár megnövekedett kereslethez vezetett az LCD TV-k és lapos moitorok piacán.
A televíziókészülékekbe szánt LCD megjelenítők eladásai a harmadik negyedévhez képest 54 százalékkal nőttek, a monitorokba szánt LCD-kből pedig 15 százalékkal több kelt el, mint a megelőző negyedévben. A notebookokba szánt LCD-kijelzők forgalma 12 százalékkal emelkedett -- állítja a texasi DisplaySearch.
Noha a lapos kijelzők eladásai darabszám szerint növekedtek, a notebookokba és asztali monitorokba szánt megjelenítők érték szerinti forgalma 17, illetve 7 százalékkal csökkent, mivel az árak igen erőteljesen csökkentek. A televíziókba szánt kijelzők forgalma érték szerint 56 százalékkal 204 millió dollárra nőtt.
A negyedik negyedévben az LCD-k öt legnagyobb gyártója az LG.Philips, a Samsung, az AU Optonics, az Idtech és a Sharp voltak. A cégek piaci részesedésre rendre 19,2 százalék, 17,1 százalék, 12 százalék, illetve 8-8 százalék -- írja a DisplaySearch. A teljes évet tekintve a Samsung (17%) volt a legnagyobb gyártó, az LG.Philips 16,6 százalékot, az AU Optronics 13,3 százalékos piaci részesedést szerzett.