Növekvő on-line bevételek az Egyesült Államokban
[INFINIT - OPA ] Az on-line szolgáltatások lassan növekvő bevételeiről ad számot az Online Publishers Association (OPA) nemrég megjelent beszámolója -- adta hírül az ITTK INFINIT hírlevele. Az interneten elérhető szolgáltatások és termékek iránt megnövekedett vásárlókedvről szóló jelentés ugyan csak az Egyesült Államokban üzemeltetett webhelyek alapján készül, ám ez a hír az iparág szereplőit mégis optimizmussal töltheti el.
2002-ben összesen 1,3 millió dollárt költöttek a felhasználók különböző on-line szolgáltatások igénybevételére, ami az egy évvel azelőtti -- 2001-es -- összegnek csaknem a kétszerese. A bevételeket tartalmi tematika szerint kategorizáló beszámoló szerint a legtöbbet -- 302 millió dollárt -- a személyi hírek és a társkereső rovatok hozták az on-line szoláltatók virtuális konyhájára, (2001-ben az ugyanehhez a kategóriához tartozó szolgáltatásokra 72 millió dollárt költöttek), míg az üzlet és befektetés témához tartozóan kínált fizetős tartalmakra 292 millió (2001-ben 214 millió) dollárt áldoztak az internethasználók.
A legtöbb bevételt elérő tartalomszolgáltatók 2002-ben (zárójelben a 2001-es helyezés): 1. Yahoo (4.) 2. Match.com (3.) 3. Real.com (1.) 4. Classmates Online (12.) 5. Wall Street Journal (2.) |
Az OPA adatai szerint jelentősen nőtt a webes szolgáltatásra kis összeget áldozók aránya: az 5 dolláros (1150 forintos) megrendelést adók száma 707 százalékkal nőtt -- ez azonban az összes megrendelés alig egy százalékát teszi ki. Az öt dolláros megrendelések leginkább az általános hírek témához köthető szolgáltatásokra érkeztek. A hálópolgárok leggyakrabban 5 és 50 dollár közti összeget költenek egy-egy megrendelés alkalmával.
Az OPA vezérigazgatója szerint nem kétséges, hogy a felhasználók hajlandók fizetni az on-line szolgáltatásokért és tartalomért -- legalábbis az Egyesült Államokban...