Az AXA-Csoport és az IBM egymilliárd dolláros szerződést kötött igény-alapú szolgáltatások nyújtására
Az AXA-csoport és az IBM egy olyan technológiai szolgáltatási szerződés megkötését jelentette be, amely az AXA globális számítástechnikai infrastruktúrájának teljesítményét és hatékonyságát hivatott erősíteni. Ez az üzlet, hatéves időtartama alatt, hozzávetőleg egymilliárd dollár értéket képvisel, és további meghosszabbítása is lehetséges. Az AXA többszázmillió dolláros megtakarítást szeretne elérni a szerződés érvényességének ideje alatt.
Az azonnal életbe lépő szerződés szerint az IBM az AXA szervereit, mainframe és tárolási rendszereit olyan igény-alapú számítástechnikai struktúrába integrálja, amely a pénzügyi szolgáltató cégnél az üzleti innováció és az átalakulás hajtóereje lehet.
A szerződés feltételeinek értelmében az AXA saját kezében marad az IT-infrastruktúra és a személyi állomány irányítása, míg a számítástechnikai kapacitást az IBM igény-alapon biztosítja. Ezzel az AXA a hagyományos, fix költségű infrastruktúráról a rugalmasan, változó költségű szolgáltatásként igénybe vett technológiára vált. A váltástól a vagyonkezelő cég jelentős megtakarítást remél, és azt, hogy gyorsabban tud majd reagálni a változó piaci feltételekre.
A szerződés keretei között az IBM segítséget nyújt az AXA-nak a szerver, mainframe és tárolási infrastruktúra konszolidálásához. Az AXA az igénybe vett kapacitás alapján fizet. A szerződés képzési támogatást is nyújt az AXA alkalmazottai, és az e funkcióval megbízott innovációs team számára, amelynek feladata az innováció és az átalakulás előmozdításával a cég versenyelőnyének biztosítása, illetve ennek jegyében az üzleti tevékenység és a technológiai stratégiai programok összhangjának megteremtése.
Az IBM az AXA jövőbeli növekedésének kiszolgálásához a cég világméretű számítógépes rendszereit és infrastruktúráját nyílt, rugalmas operációs környezetté optimalizálja, az ismereteket és számítástechnikai erőforrásokat igény-alapú konstrukcióban biztosítva. Az erőforrásokat szükség szerint újra-allokálja, hogy az információ-technológiai prioritások mindenkor az AXA üzleti igényeihez igazodjanak. Az AXA továbbra is saját kezében tartja a technológiát illető olyan főbb területeket, mint az IT-stratégia, a technológiai jellegű stratégiai partnerkapcsolatok, az alkalmazások és adatbázisok fejlesztése és karbantartása, valamint az üzleti technológiai portfóliók kezelése.