Több százmillió dollár a Centrino népszerűsítésére
Az Unwire kampányban üzletemberek lesznek láthatóak, amint a legkülönfélébb helyszíneken -- így például egy városnéző buszon vagy golfpályán -- használják 802.11 vezeték nélküli hálózati kapcsolattal rendelkező noteszgépüket.
A tizenegy országra kiterjedő kampány ma startolt televíziós hirdetésekkel, majd március 12-től, a Centrino hivatalos piaci premierjét követően nyomtatott és on-line lapokban, valamint óriásplakátokon is látható lesz. A vállalat nem közölte, mekkora összeget fordít a promócióra, azonban egyes források szerint annak összköltsége meghaladja a 300 millió dollárt, azaz többe kerül, mint a Pentium 4 processzor bevezető kampánya.
Amint az ismert, Centrino márkanév a Pentium-M (korábban Banias) processzorból, az Intel i855 chipkészletből és a korábban Calexico kódnéven ismert, később PRO/Wireless 2100 névre keresztelt vezeték nélküli hálózati kártyából álló együttest takarja. Az Intel kizárólag azokon a noteszgépeken engedélyezi a márkanév feltüntetését, melyek mindhárom komponenst tartalmazzák.
Elemzők szerint azonban e szigorú politika összezavarhatja a felhasználókat. Ha ugyanis egy gyártó úgy dönt, hogy nem az Intel vezeték nélküli megoldásával szállítja noteszgépét -- még ha az az i855 lapkakészletre épül is --, a terméken a Centrino márkajelzést nem, csupán a Pentium-M logót tüntetheti fel. Márpedig a Pentium-M korántsem lesz olyan hangsúlyos a kampányban, mint a Centrino márkanév.
A HP, a Dell és a Toshiba már korábban jelezte, hogy a vásárlókra bízza a döntést: az Intel vezeték nélküli megoldását választják, vagy más gyártóét.