Elemzők szerint a Nintendo GameCube vesztésre áll
[SBN] A Strategy Analytics elemzői szerint noha a Nintendo tavaly valamivel több asztali játékkonzolt értékesített, mint a Microsoft, a vállalat számára a legjobb stratégia az lenne, ha felhagyna jelenleg alkalmazott stratégiájával és független szoftverkiadó céggé alakulna.
A Strategy Analytics adatai szerint tavaly a játékkonzol-felhasználók száma éves szinten 128 százalékkal 56,3 millióra emelkedett. Azonban ezek 75 százaléka a Sony PlayStation 2 készüléke mellett tette le a voksát, míg mindössze 13 százalék szavazott bizalmat a Nintendo GameCube-nak, és 12 százalék a Microsoft Xboxnak. Az elemzők szerint a Nintendo vezető szerepre tehetne szert az évi 12 milliárd dolláros forgalmat hozó játékszoftver-piacon, ám kizárólag akkor, ha felhagy jelenlegi stratégiájával.
A vállalat felmérése szerint tavaly a 128 bites asztali konzolok forgalma 32,9 millió darabra rúgott. Ebből 70 százalékkal részesedett a Sony PlayStation 2, míg a fennmaradó részen egyenlő arányban osztozott a GameCube és az Xbox. Becslések szerint az idén a forgalom 36,2 millió darabra növekszik, miközben a GameCube eladásai várhatóan 4 százalékkal esnek vissza és az Xboxéi 12 százalékkal emelkednek.
Az Xbox prognosztizált javuló szereplése mögött több tényező is áll. Egyrészt a Microsoft játékgépére egyre több játék érhető el, másrészt pedig az Xbox Live! on-line szolgáltatás igen ígéretesnek mutatkozik. A Microsoft ráadásul hatalmas összegeket fordít a platform sikeressé tételére. Ezzel szemben a Nintendo konzolja iránt egyre kevésbé lelkesednek a játékfejlesztők, és a japán cég egyelőre csak homályos elképzelésekkel rendelkezik az on-line játékok bevezetéséről.
A Strategy Analytics szerint a Nintendo számára a legkifizetődőbb stratégia az lenne, ha független szoftverkiadóként az összes konzolra jelentetne meg játékokat. Így, állítják az elemzők, viszonylag keveset veszítene, miközben mintegy 77 millió új konzolfelhasználóval bővíteni piacát.