A Hewlett-Packard 243 millió dolláros szolgáltatási szerződést kötött a Telecom Italiával
[InformationWeek] A Hewlett-Packard bejelentette, hogy 5 éves, 243,5 millió dolláros IT tevékenységkihelyezési szerződést kötött a Telecom Italia távközlési céggel. A vonalas- és mobiltelefóniával egyaránt foglalkozó olasz cég arra kérte fel a HP-t, hogy IT-menedzsment szolgáltatásokat nyújtson. Ebbe beletartozik többek között a help desk szolgáltatás és a hagyományos karbantartás a Telecom Italia 90 ezer PC-s felhasználójával kapcsolatban.
A HP szeretne betörni az SAP megoldások olasz piacára, ezzel kapcsolatban abban állapodtak meg a felek, hogy a távközlési cég fogja hosztolni ezeket, illetve segít ezek menedzselésében. A két cég közölte, hogy a megállapodás véglegesítéséhez még szükség van egyes szakszervezetek, valamint az olasz versenyhatóság jóváhagyására.
A római központú Telecom Italia elmondta, hogy az ügylet révén költségmegtakarítások érhetők el, és a cég az erőforrásait az üzletmenet fejlesztésére fordíthatja. A megállapodás eredményeként körülbelül 600 Telecom Italia-alkalmazott átkerül a HP új részlegéhez.
Francesco Serafini, a HP igazgatója közölte, hogy az ügylet révén javulnak a cég esélyei az SAP és a desktop outsourcing piacokon. Az outsourcing megállapodás azt jelenti, hogy a cég újabb eredményt ért el ezen a gyorsan növekvő piacon. Az ügylet egyértelműen növeli a HP jelenlétét Olaszországban és általában az EMEA (Europe, the Middle East, Africa, Európa, Közel-Kelet, Afrika) régióban.
Januárban a HP bejelentette, hogy megállapodást kötött az autóipari beszállító Delphivel az SAP üzleti szoftverek észak-amerikai és szingapúri menedzselésére.
Az IT költségek csökkentése érdekében a vállalatok jó nevű szolgáltatókat alkalmaznak, és egyre inkább megbarátkoznak azzal a gondolattal, hogy ilyen cégekre bízzák egyes részlegeik munkáját. Andrew Efstathiou, a Yankee Group elemzője szerint eleinte csak technikai támogatásra és más rutinjellegű feladatokra terjedtek ki az tevékenységkihelyezési szerződések, de idővel stratégiailag fontosabb területeket (például alkalmazásmenedzsment) is kiszerveznek a vállalatok.
"A cégek egyszerűsíteni szeretnék működésüket" -- mondta Efstathiou. "Ennek részeként olyan szolgáltatókat keresnek, amelyekre rábízhatják egyes tevékenységeiket és amelyektől berendezéseket vásárolhatnak."
A HP természetesen szeretne minél inkább részt venni az outsourcing piac növekedésében. Tavaly a cég szerződést kötött a japán NEC-vel azt illetően, hogy közösen nyújtanak outsourcing tevékenységeket japán, kínai és amerikai cégeknek. A HP tavaly kötött 5 éves, "több száz millió dolláros" megállapodást a DirecTV-vel az ügyfélszámlázási tevékenységekkel kapcsolatos technológiák kezeléséről.
A HP természetesen nincs egyedül ezen a piacon. A világ legnagyobb IT-szolgáltatója, az IBM nemrég kötött 10 éves, 2 milliárd dolláros szolgáltatási megállapodást a Fordtól önállósult Visteonnal. A Nagy Kék korábban bejelentette, hogy 5 milliárd dolláros IT-szolgáltatási szerződést kötött a J.P Morgannel, ennek keretében az amerikai befektetési bank mintegy 4000 alkalmazottja kerül át az IBM-hez. Az IBM jövőbeli stratégiájának egyik alapköve az outsourcing és az ún. computing-on-demand (keresleti alapú IT szolgáltatások).
December végén a világ második legnagyobb IT-szolgáltatója, az Electronic Data Systems (EDS) ötéves, 1,3 milliárd dollár értékű outsourcing szerződést kötött az ABN Amro Holding NV-vel a legnagyobb holland bank vállalati és befektetési banki divíziója számítógépes hálózatának kezelésével kapcsolatban.
Susan Cornouyer, a Gartner elemzője elmondta, hogy 2002 végén a nagy bankok mintegy 20 milliárd dollár értékben kötöttek IT outsourcing ügyleteket. Cornouyer szerint a piac lendülete az idén is folytatódik.
Bár a szolgáltatási bevételeket tekintve a HP az IT outsourcing területén kisebb, mint a rivális IBM és az EDS, az Information Week egy nemrég készített felmérésben arra az eredményre jutott, hogy a Hewlett-Packard a világelső az ügyfélelégedettséget illetően ezen a területen.
A HP menedzselt szolgáltatási részlege 14 százalékkal növekedett a negyedik negyedévben. A HP szolgáltatási részlegének (ebben benne van az ügyféltámogatás, a tanácsadás és az integrációs üzletág is) forgalma 3 százalékkal 3,1 milliárd dollárra emelkedett az előző év hasonló időszakához képest. A HP Services a cég 18 milliárd dolláros negyedik negyedéves forgalmának 17 százalékát tette ki.
Az IT outsourcing egyre nagyobb részét végzik fejlődő országbeli, olcsóbb szolgáltatók. Az IT-szolgáltatók növelik offshore üzletágaikat annak érdekében, hogy versenyképesek maradjanak többek között az indiai IT-szolgáltatókkal. A Giga Information Group piackutató vállalat szerint az IT tevékenységkihelyezés egyedül Indiában 25 százalékkal fog nőni.