Jelentősen nőtt a digitális fényképezőgépek forgalma az USA-ban
[CNET] Az IDC piackutató vállalat jelentése szerint tavaly több mint 50 százalékkal több digitális fényképezőgépet értékesítettek az Egyesült Államokban, mint 2001-ben. A jelentős mértékű forgalomnövekedés elsősorban a drasztikus árcsökkenéseknek és a reklámkampányoknak köszönhető.
A jelentés szerint az LCD kijelzővel ellátott digitális fényképezőgépek forgalma elérte a 10 millió darabot a tavalyi évben, míg 2001-ben 6,5 millió darabra rúgott. A rendkívül erős ünnepi szezonnak köszönhetően csak a negyedik negyedévben 4 millió kamera kelt el az Egyesült Államokban. Egy évvel korábban 2,8 millió darabra rúgott a negyedik negyedéves forgalom.
Chris Chute, az IDC elemzője elmondta, hogy a növekedés elsősorban az alacsony áraknak volt köszönhető. A legtöbb digitális fényképezőgép 200 és 400 dollár közötti áron volt beszerezhető, míg az ünnepi szezonban akár 99 dolláros vevőcsalogató darabokat is lehetett látni a kirakatokban.
Ami a piaci pozíciókat illeti: az első helyen a Sony áll, a másodikon az Olympus, a harmadikon pedig a Kodak. A Hewlett-Packard piaci részesedése jelentősen csökkent tavaly. A korábban a dobogó utolsó helyén álló gyártó a hatodik helyre esett vissza. Chute meglátása szerint a HP korábban komoly szerepet játszott az árak letörésében, amikor viszonylag egyszerű, kevés szolgáltatással bíró modelleket árult 200-300 dollár körüli áron, miközben a konkurensek modelljei 1000 dollárba kerültek. Azonban ma már a teljes piac a 200 és 400 dollár közötti szegmensre koncentrál.
Érdekes továbbá, hogy a felhasználók egyre inkább azokat a gyártókat részesítik előnyben, melyeknek nagy múltja van a fényképezőgépek gyártása terén. Amint Chute megjegyezte, a vásárlók immár nem számítógépes perifériát, hanem valódi fényképezőgépet keresnek. Ezt látszik alátámasztani, hogy a Canon a hatodik helyről a negyedik helyre ugrott fel.
Az elemző meglátása szerint nem várható a digitális fényképezőgépek árának további csökkenése. Valószínűbb, hogy a gyártók megmaradnak a 200-400 dolláros árszintnél, miközben több szolgáltatást vezetnek be modelljeiknél.