:

Szerző: Bodnár Ádám

2003. február 6. 13:35

Dinamikusan nő a távol-keleti PC-piac

A Gartner Dataquest által tegnap közzétett jelentés szerint a Legend tovább növelte piaci részesedését a távol-keleti PC-piacon és megszilárdította vezető pozícióját. A távol-keleti régióban a PC-eladások tavaly háromszor gyorsabb ütemben nőttek, mint világszerte.

A Gartner Dataquest által tegnap közzétett jelentés szerint a Legend tovább növelte piaci részesedését a távol-keleti PC-piacon és megszilárdította vezető pozícióját. A távol-keleti régióban a PC-eladások tavaly háromszor gyorsabb ütemben nőttek, mint világszerte.

A távol-keleti régióban -- amely nem tartalmazza Japánt -- tavaly 21,7 millió PC-t adtak el, ez 8,6 százalékos növekedés 2001-hez képest. A dinamikus növekedésnek nagy szerepe volt abban, hogy végül a globális PC-piac is enyhe növekedéssel zárta az évet. A távol-keleti piac a globális eladások 16,3 százalékát adta, Japán pedig a 8,9 százalékát. A felkelő nap országában tavaly 11,8 millió PC talált gazdára, ami 10 százalékkal kevesebb mint egy évvel korábban.

A távol-keleti piac első számú PC-gyártója a kínai Legend volt, a cég 11,4 százalékos piaci részesedést ért el, míg a második helyezett HP 10,4 százalékot szerzett. A harmadik helyen az IBM zárt (7,1%), a negyedik helyet a Dell (5,7%), az ötödiket a Samsung (5,6%) szerezte meg. Egy évvel korábban a Dell még 5 százalékos részesedést birtokolt, a Samsung pedig 6,1 százalékot, vagyis 2002-ben a két vállalat helyet cserélt a ranglistán.

A Legend jó szereplése elsősorban a kínai piacon elért sikereinek tudható be, Kínában ugyanis az eladott PC-k közel harmada Legend-gyártmány. Kínában tavaly 9,3 millió PC talált gazdára, a Gartner szerint az ország hamarosan az USA után a második legnagyobb PC-piac lehet.

Országos szinten a legnagyobb piaci növekedést Thaiföld, India és Ausztrália érték el. Az érett piacokon -- mint például Hong-Kong és Szingapúr -- az eladott PC-k száma enyhén csökkent, ugyanis kedvezőtlenek voltak a gazdasági viszonyok és növekedett a munkanélküliség. A tajvani PC-eladások 12,4 százalékkal, a malajziai eladások 15,8 százalékkal nőttek, a vietnami piac 19,8 százalékkal növekedett. A Gartner szerint a távol-keleti régió kedvező eladási mutatói elsősorban a kis- és középvállalatok élénkülő keresletének, valamint a notebookok népszerűségének köszönhetőek.

a címlapról