A Dell tavasszal megszünteti a SmartStep notebookok árusítását
[CNET] A Dell úgy döntött, hogy tavasszal megszünteti az olcsó, előre konfigurált SmartStep laptopok árusítását, mivel akkor már Inspiron modellt is tud hasonló áron kínálni. A cég egyúttal leállította a SmartStep N250 értékesítését.
A továbbra is kapható SmartStep 200N ára jelenleg 1299 dollár (~ 294 ezer Ft), ebben 2 GHz-es asztali Pentium 4 processzor, 15 hüvelykes TFT-LCD kijelző, 256 MB RAM, 30 GB HDD, 32 MB DDR ATI Mobility Radeon Graphics videovezérlő, kombó CD-RW/DVD-ROM, integrált 56K modem és 10/100 Ethernet LAN található. A laptopot kifejezetten úgy állította össze a Dell, hogy versenyképes legyen a nagy vetélytárs Hewlett-Packard és Toshiba hasonló modelljeivel.
A cég képviselője elmondta, hogy a Dell hamarosan abbahagyja a SmartStep termékcsalád forgalmazását, mivel a vállalat hasonló árakat és konfigurációkat tud nyújtani a hagyományos Inspiron termékcsaládból.
"Úgy vélem, hogy a SmartStep márka megszüntetése helyes lépés, mivel az Inspiron márka jóval erősebb. Nem hiszem, hogy érdemes a Dell erőforrásait az olcsó SmartStep márkára fecsérelni" -- mondta Brooks Gray, a Technology Business Research elemzője.
A Dell sosem habozott egyes márkák beszüntetésével kapcsolatban. A cég tavaly augusztusban állította le az asztali SmartStep modellek értékesítését, mivel a PC-k alacsony árát el tudta érni az új Dimension modellekkel, sőt pénzt tudott megtakarítani azzal, hogy az alkatrészeket meg lehetett osztani a többi Dimension modellel.
1999-ben hasonló sorsra jutott a WebPC: a Dell mindössze néhány hónap után leállította a 999 dolláros asztali PC gyártását, hivatkozva az alacsony eladásokra. Hasonló okok miatt több más terméket (pl. a Digital Audio Receiver zenelejátszót) is leállított a vállalat.
A Dell azt tervezi, hogy a megmaradó SmartStep laptop modellt (a 200N-t) tavasszal váltja le egy új, hasonló konfigurációt kínáló Inspiron modellel. Az új Inspiron alapja szintén egy asztali Pentium 4-es processzor lesz, de e modell olcsóbb lesz a SmartStepnél, miközben a cég több processzort fog kínálni hozzá.
"Ma már szabadon konfigurálható laptopot tudunk gyártani alacsonyabb költség mellett, mivel az alkatrészárak folyamatosan csökkennek, ugyanakkor egyre hatékonyabbá válik működésünk" -- mondta a cég képviselője.
Az elemzők szerint most, hogy a Dell még a SmartStepnél alacsonyabb árakat tud kínálni fő termékcsaládjai esetében is, már nincs értelme folytatni e modelleket, mivel azok már nem vonzóak sem a gyártó, sem a fogyasztók számára.
A SmartStep PC termékcsaládot a Dell kifejezetten azért hozta létre, hogy versenyezni tudjon azokkal a vetélytársakkal, amelyek azokat a fogyasztókat vették célba, akik szeretik az előre konfigurált, olcsó rendszereket és idegenkednek a PC konfigurálásától.
A SmartStep termékcsalád arra is jó volt, hogy a cég új ötleteket próbáljon ki: jó példa erre az asztali Pentium 4-es processzor használata a laptopokban. A Dell e termékcsalád révén azt is alaposan megvizsgálhatta, hogyan fogynak az előre konfigurált PC-k és hogyan alakul a forgalom volumene az olcsóbb árkategóriában.
A szakértők arra számítottak, hogy az előre konfigurált PC-k főként azon vevők körében népszerűek, akik hagyományosan kiskereskedelmi áruházakban vásárolnak -- a Dell ezzel szemben azt találta, hogy ezen ügyfelek valójában szerették volna maguk konfigurálni PC-jüket és csak az ár és a többé-kevésbé elfogadható konfiguráció miatt döntöttek a SmartStep PC-k vásárlása mellett.