:

Szerző: Bodnár Ádám

2003. január 14. 17:27

A magyar internetezők technikai háttere

Az ActiveAgent Magyarország által alkalmazott online reklámkiszolgáló rendszer alapvető célzási, kiszolgálási és mérési funkciói mellett rengeteg technikai adattal is szolgál a kampányokkal elért internetezőkről. A 2002. évben futtatott kampányok kumulált adatbázisaiból olyan információk szűrhetőek le, melyek más forrásból nem elérhetőek és nagymértékben elősegítik a hatékony kreatív koncepcióalkotás, kivitelezés, valamint a médiatervezés munkálatait.

Az ActiveAgent Magyarország által alkalmazott online reklámkiszolgáló rendszer alapvető célzási, kiszolgálási és mérési funkciói mellett rengeteg technikai adattal is szolgál a kampányokkal elért internetezőkről. A 2002. évben futtatott kampányok kumulált adatbázisaiból olyan információk szűrhetőek le, melyek más forrásból nem elérhetőek és nagymértékben elősegítik a hatékony kreatív koncepcióalkotás, kivitelezés, valamint a médiatervezés munkálatait.

2002 végére immáron a felhasználók több mint 36,6 százaléka használt MS Explorer 6.0 böngésző, a legelterjedtebb alkalmazások azonban továbbra is az Explorer 5.x változatai (49,9%). A fennmaradó kisebbségben a Netscape 4.x, illetve az Explorer 4.x verizó szerepelnek közel azonos arányban (4%) az alternatív böngészők előtt (pl. Opera - 0.89%).

Az elemzett kampánystatisztikák fényében még mindig a MS Windows 98 a legnépszerűbb operációs rendszer (41%), az XP/2000, illetve az NT 35,2 - 14,2 százalékos arányaival szemben. Érdekes módon az elért felhasználók közel 5 %-a továbbra is Windows 95-el dolgozik. Az operációs rendszerekkel kapcsolatos adatok eredményeit célszerűbb nagyobb arányban a vállalati szféra elemzéseként tekinteni (az elérések jó része munkaidőben történt, ilyenkor a felhasználók meghatározó része munkahelyéről használja az internetet).

Az online marketinggel foglalkozó szakemberek számára fontos kérdés, hogy milyen képernyőfelbontásra optimalizálják a készítendő kreatív anyagokat. Az adatok fényében elmondható, hogy közel azonos 40-40 százalékos arányban találhatóak 800x600, illetve 1024x768-as képernyőfelbontások a felhasználók körében.

A rendszer segítségével olyan további, a hatékony kampánytervezést elősegítő információk állnak rendelkezésre, mint pl. a napszakok, vagy hirdetésen tartózkodási idő és az átkattintási ráták korrelációja, illetve az egyedi felhasználók szokásai.

a címlapról