:

Szerző: Vörös Péter

2003. január 9. 07:49

A Motorola új mobiltelefonokat mutatott be

[Bloomberg] A Motorola szerdán hét új mobiltelefont mutatott be, amelyek újszerű dizájnt és olyan funkciókat nyújtanak, mint a nagyméretű színes kijelző, gyors akciójátékok és integrált kamera -- a cél természetesen az, hogy megnyerjék a fogyasztók tetszését és növeljék a vállalat piaci részesedését.

[Bloomberg] A Motorola szerdán hét új mobiltelefont mutatott be, amelyek újszerű dizájnt és olyan funkciókat nyújtanak, mint a nagyméretű színes kijelző, gyors akciójátékok és integrált kamera -- a cél természetesen az, hogy megnyerjék a fogyasztók tetszését és növeljék a vállalat piaci részesedését.

A chicagói központú cég mobiltelefonokat gyártó, Personal Communications Sector részlege közölte, hogy a Sanghajban bemutatott modellek közül ötöt világszerte fognak forgalmazni, míg kettőt csak Ázsiában dobnak piacra. Kína a világ legnagyobb mobiltelefon-piaca, több mint 200 millió felhasználóval. A rendezvényen ünnepelték a Motorola első mobiltelefonjának 20 évvel ezelőtti megszületését.

"A színes kijelzők immár a termékkínálat nagy részénél megtalálhatók" -- mondta Steve Lalla, a Motorola globális termékmarketing igazgatója. "Ha ránéz ezekre a termékekre, akkor egyértelmű, hogy a dizájn mindegyiknél újszerű."

Az új mobiltelefonok mindegyike GSM szabványú, ez a legelterjedtebb mobiltelefon-technológia a világon. A Motorola további modelleket fog bejelenteni az idén, ezek között lesz CDMA (Code Division Multiple Access) szabványú is, amely a második legnépszerűbb hálózati technológia, és amelyet főként Dél-Koreában, az USA-ban, Kínában és Indiában használnak.

A színes kijelzők és a dizájn azonban nem elegendő, mivel az elemzők szerint a cégnek tovább kell csökkenteni költségeit, nem szabad túl agresszívnak lennie az árazásnál és az ígéreteknek megfelelően kell piacra dobni a mobiltelefonokat, ezzel együtt meg kell próbálni a statikus piaci részesedés növelését.

"A cég eddig le volt maradva a többi szereplő mögött, mivel nem kínált olyan mobiltelefonokat, amelyekben integrált fényképezőgép vagy PDA lett volna" -- mondta Brian Modoff, a Deutsche Bank elemzője, akinek Motorola részvénybesorolása "eladás".


Az idei év "zászlóshajója", a V600

A Motorola zászlóshajója az idén a V600-as modell lesz, ez egy széthajtható formájú mobiltelefon, nagy színes kijelzővel, integrált kamerával, fotóküldési funkcióval és vezeték nélküli, Bluetooth technológiával. A tenyérméretű V600 ára körülbelül 300 dollár (~ 67 ezer Ft) lesz, piacra dobásának várható ideje a harmadik negyedév, az ünnepi szezon előtt.


A tavalyi csúcsmodell, aV70

Tavaly a cég termékkínálatának szenzációja a V70-as modell volt, amelynek érdekessége az, hogy az aktív flipjét nem felhajtani, hanem elfordítani kell. Az új mobiltelefonok nagy része a tavaly bemutatott modellek továbbfejlesztése.

A Motorola a múltban többször is elmondta, hogy célja az, hogy a globális mobiltelefon-piac 25 százalékát hódítsa meg hosszú távon, szemben a harmadik negyedév végén elért 14,4 százalékkal. Az azt megelőző két negyedévben a cég piaci részesedése 15,5 százalék felett volt, közölte a Gartner Dataquest piackutató cég.

Egy elemző szerint a cég tavaly jól szerepelt a mobiltelefonok dizájnja terén. "E szempontból a Motorola rendkívül jól teljesít az utóbbi időben. A cégtől nem megszokott módon kiváló az új termékek dizájnja" -- mondta a magát megnevezni nem kívánó elemző. "Ez egy olyan terület, amely a vállalat gyenge oldala volt azóta, hogy elveszítette vezető piaci szerepét."

A vállalat várhatóan hamarosan átveszi az első helyet a Nokiától az amerikai piacon, ugyanakkor nehéz lesz megtartani vezető helyét Kínában és az európai pozíciók megtartása sem lesz könnyű, közölte az elemző. Lalla szerint a Motorola célja az, hogy a második helyet érje el Európában, ahol jelenleg harmadik, átvegye az első helyet az USA-ban és megtartsa vezető helyét Kínában és Kanadában.

Azonban annak ellenére, hogy a Motorola részesedést nyert egyes piacokon, a cég globális piaci részesedése stagnált az utóbbi időben, mivel a riválisok színes kijelzőkkel és új funkcióval felszerelt modelleket vezettek be.


C350, az új generáció

A cég egyik újdonsága a C350 lesz, ez a jelenlegi alacsony árkategóriájú mobiltelefon új generációs változata, amely körülbelül 100 dollárba (~ 23 ezer Ft-ba) fog kerülni. E modell az első negyedévben fog piacra kerülni, eleinte Ázsiában, célpiacát a fiatalok alkotják.


388c mobiltelefon-PDA


A középső kategóriás T725

Ezenkívül a Motorola piacra fog dobni két középkategóriás, 200-300 dolláros (45-67 ezer Ft-os) modellt is. A T725 kompatíbilis lesz az EDGE (Enhanced Data for GSM Evolution) szabvánnyal, amely a GSM továbbfejlesztett, gyors internet-hozzáférést biztosító változata. A másik modell a 388c, amely egy PDA-val integrált mobiltelefon.

Mindkét modell jelenlegi mobiltelefonok új generációs változata. A T725 megjelenése a harmadik negyedévben várható, először Amerikában. A 388c várhatóan a mostani negyedévben jelenik meg, először valószínűleg Ázsiában.


A835: PDA, fényképezőgép és videofelvevő, MP3 lejátszó, nagy kijelző

A Motorola közölte, hogy a 2003-as mobiltelefon-termékkínálat csúcsmodellje az A835 lesz, amelyben egyaránt lesz nagy kijelző, integrált fényképezőgép és videofelvevő, MP3 lejátszó, PDA és videokonferencia funkció. E modell ára 450-500 dollár (~ 101-112 ezer Ft) körül lesz, piacra dobásának várható időpontja a harmadik negyedév, először valószínűleg Európában lesz kapható.

A cég ezenkívül két új, fiataloknak szánt mobiltelefont fog kínálni a harmadik negyedévben, csak Ázsiában, ezek ára 200-250 dollár (45-56 ezer Ft) között lesz.

a címlapról